[terim] Re: microcontroller?

From: Tulkas (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Thu 03 Jan 2002 - 10:38:56 EET

>Evet ama biz kontrol kelimesini Türkçeye bir anlamı ile denetim olarak
>almışız. Halbuki kontrol yönetim anlamına da gelir ve microcontroller
>denetlemez, yönetir.
>
>Bu sebeple mikrodenetçi bana uygun gelmiyor -- ölçüm cihazlarını anımsatıyor.
>Halbuki microcontroller sistemi yönetiyor.

mikrodenetçi bir devredeki çeşitli çevre birimlerini denetleme amacıyla
kullanılır daha çok. bir örnek, CNR ile birlikte geliştirdiğimizi bir
otomasyon kartı üzerinde kullandığımız 8051 işlemci. 8051 aslında bir
mikroişlemci. ama o devredeki görevi, bir G/Ç kartından gelen bilgiyi
alıp işlemeden(sadece doğruluğunu denetliyor) bir palm ya da PC''ye
aktarmak. gelen verinin işlenmesi bu aşamadna sonra gerçekleşiyor.
mikrodenetçi genellikle otomasyon işlerinde kullanılan ve işleme
yeteneği biraz budanarak ucuzlatılmış, buna karşın G/Ç port(port =
iskele? kapı? liman? dok? başka bişey?) sayısı arttırılmış işlemcilere
verilen bir addır. yani mikrodenetçiler aynı zamanda mikroişlemcidirler,
ama asli görevleri işleme değil, denetlemedir..... diye düşünmekteyim.
bunun yanı sıra yıllardır adına mikrodenetçiler dediğimiz bir
ders(mikroişlemciler dersinden ayrıca) mevcut.