[terim] Re: microcontroller?

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@technologist.com)
Date: Thu 03 Jan 2002 - 12:17:08 EET

Perşembe 03 Ocak 2002 05:40 tarihinde , Deniz Akkus Kanca şunları yazmıştı:
¦[ Per 03 Oca 2002 09:31 tarihinde, Nilgün Belma Bugüner şunları yazmıştı:
¦[
¦[ > Microprocessor için mikroişlemci ya da merkezi işlem birimi (MİB)
¦[ > kullanıldığına göre bunun içinde mikrodenetçi ya da merkezi denetim birimi
¦[ > (MDB) denebilir.
¦[
¦[ Evet ama biz kontrol kelimesini Türkçeye bir anlamı ile denetim olarak
¦[ almışız. Halbuki kontrol yönetim anlamına da gelir ve microcontroller
¦[ denetlemez, yönetir.
¦[
¦[ Bu sebeple mikrodenetçi bana uygun gelmiyor -- ölçüm cihazlarını anımsatıyor.
¦[ Halbuki microcontroller sistemi yönetiyor.

O zaman mikroyürütücü ya da mikroyönlendirici diyelim.
Mikroyönlendirici daha iyi uyuyor sanırım.

Esen kalın,
Nilgün