[terim] Re: instance/slave

From: Görkem Çetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Wed 27 Feb 2002 - 00:07:38 EET

> e=F0er tan=FDm=FD kar=FE=FDl=FDyorsa kabul g=F6r=FCr ama dedim ya, tan=FD=
m=FD g=F6rmek laz=FDm.=20
> biraz defter kitap kar=FD=FEt=FDr=FDp I/O Slave'in tan=FDm=FDn=FD bulabil=
ir misin?

Kusura bakma, gonderecektim, dalgaya dustum. I/O slave'i uykum acildikca
hatirlamaya basladim. Yaptigi is su:

Diyelim ki sen KDE ortaminda masaustundeki bir simgeye tikladin. Bu
simgenin sonekine gore bir program calisir ve durumu kotarir. Iste bu
noktada gerekli programi calismtak I/O slave'in gorevidir.=20
Ornegin,=20

kio_sql, Konqueror'un bir SQL veritabani dosyasinin uzeine cift tiklanmasi
halinde o veri tabanina tarayici icinden gozatilmasini saglayan I/O
slave'dir.

kio_bz2, bir bz2 dosyanin uzerine tiklandiginda sikistirilmis dosyanin
icerigini ekrana yazan I/O slave'dir.

Konqueror'daki adres cubuguna lan:/ yazarsan, lan i/o slave'i senin icin
ag uzerindeki Windows makinelerini tarar ve bulduklarini ekrana getirir.

Yazilislari biraz farklilik gosterebiliyor:

I/O slave
io slave
i/o slave

gibi.