[seminer-cg] Re: LKD Seminerleri icin Kurallar Kumesi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Fri 24 May 2002 - 20:28:09 EEST

Merhaba,

Fri, 24 May 2002 19:47:17 +0300 (EEST) tarihinde Berk Demir <berk@linux.org.tr> yazdi:

BD> Doruk'cum bu kurallar kumesi seminer kalitesini yukseltmek
BD> adina ortaya cikartiliyor. Bu 4-5 ay icinde verilecek seminerlerin
BD> kalitesini garanti edebiliyor musun ?
kimsenin hicbir seyi "garanti" edebilecegini zannetmiyorum. ankara'daki seminerler haziran ayinda 2 yilini dolduracak. 2 yildir ne kadar garanti edilmediyse, 4-5 ay icinde de oyle olabilir. ekim basina kadar olan seminer programi da belirlenmis durumda.

"kalite arttirmak" agrili bir surectir. cunku kalite goreceli bir kavramdir. bu agrili surecin de *yavas* olmasi gerekir ki insanlar adapte olabilsin. cunku mevcut bir sistemi degistiriyorsun. degisiklik de pat diye olmaz, parmagimizi siklattigimiz zaman hic olmaz. insanlarin belirli aliskanliklari degisecekse, sebepleri ayrintili olarak yapilarak, denenerek yapilmali.

BD> En azindan her seminerde katilimcilardan bir sekilde
BD> geri besleme alabilme yoluna gidebilsek ivedilik ile cok buyuk
BD> kar etmis oluruz.
kesinlikle katiliyorum. bu nedenle zaten seminer degerlendirme formunun betasini hazirlamistik. bunun gelistirmesi senin de belirttigin gibi ilk hedeflerden biri olmali.

BD> Yorgun insanlar zannediyorum ki 5 dakika ayirip fikir
BD> uretebilirler.
seni bilemiyorum ama fikir uretmek benim icin 5 dakika yapilan bir sey degildir, tabii laf olsun diye ortaya bir seyler atmiyorsan. baskalari icin nasildir bilemiyorum.

hedeflerde ya da amaclarda bir gorus ayriligi oldugunu sanmiyorum, soylemek istedigim sadece "deli"kanimizi biraz yavaslatmak ve bizim kadar aktif katilamayacak insanlara da katilmak icin sans vermek ve "elinizi tasin altiniza her zamanki gibi koymuyorsunuz" gibi umut kirici / karamsar suclamalardan kacinmaya calismamiz.

eksiklerimizi elbette gormeli ve kapatmaliyiz. ama yaptiklarimizi ve kat ettigimiz yollari da unutmamak gerekir. arada geriye bakip "bunlari bunlari da yaptik" demek gerekir. ornegin bir seminer calisma grubu raporunun hazirlanmasi ve yapilanlarin dokumantasyonu da onemli bir hedef olmali. bugun oldugumuz noktayi bile 2 yil once hayal edebilecegimizi zannetmiyorum.

lutfen biraz sabir, biraz (insanlara) anlayis, biraz zaman...

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694