[seminer-cg] Re: Marmara Unv. Semineri, LKD ve dikey8

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 19 Apr 2002 - 17:55:48 EEST

Asagidaki mesaj, LKD'nin planlanan bir etkinligi icin "Dikey8 olarak
katki vermeye
haziriz" notunu ilettikten sonra Devrim Gunduz kardesimden aldigim bir
mesaja
yanittir. Mesaji dernek listesine de gonderiyorum cunku tartismanin
dogru adresinin
seminer-cg degil dernek listesi oldugunu dusunuyorum.

Devrim'in onermeleri benim mesajimin icerisinde tirnak isaretleri
arasinda verilmistir.

selamlar,
-bd

Devrim'e acikca fikir belirtmis olmasindan dolayi son derece mutlu
oldum. Keske
mesajini (heyecana kapilarak) bu kadar sert yazmamis olsaydi; bunu gercekten
tercih ederdim.

Dikey8 yalnizca bir web sitesi degildir. Sevgili Devrim (ve/veya
digerleri) boylesine
(bence) acimasizca basite indirgemeden once Dikey8 Nedir? yazisini web
sitemizden
okusaydi daha cok mutlu olurdum. Kisaca ne oldugu ile ilgili iki satir
yazayim, sonra
Devrim'in onerileri ile ilgili yorumlarimi da yazacagim...

Dikey8 bilisim guvenligi konusuna merakli ve/veya bu konuda profesyonel
calisma
yapanlarin olusturdugu bir birlikteliktir. Ozellikle profesyonel calisma
yapanlarin
olusturdugu bir birlikteliktir dediginiz zaman (dogal olarak) ticari
arenada birbirine
rakip kimselerin de omuz omuza toplumsal bilgilenme citasini (ve
birbirimizi) yukseltme
cabasi olacagi gorunur; ticari olarak rakip olanlarin dikey8 catisi
altinda birlikte para
pesinde kosmasi da beklenemeyecek bir seydir. Burak ODTU'den, Burc ve
Can kendi
sirketlerinden, Ertan Infonet'ten ve Fatih kendi sirketinden zaten
ticari faaliyetler
yurutmektedir (aslinda bir takip projelerde rakip olduklari bile
ongorulebilir). Bu nedenle
Dikey8'i yarin bir gun parali bir organizasyona donusecek bir yer olarak
lutfen gormeyiniz.
Dikey8'i LKD'nin ilk gunlerindeki hali olarak nitelendirebilirsiniz.
Resmi bir statusu olmayan
ancak bir konuya olan ilgileri nedeni ile bir araya gelmis bir kisiler
topluluguyuz.

Simdi gelelim Devrim'in goruslerine...

  "LKD'nin elinde guvenlik konusunda bu semineri verebilecek
  dostlar varken neden bu sekilde ayri bir yapilanma olarak devam
  edilme arzusu var ki?"

Ayri yapilanma konusundaki goruslerimden daha sonra tekrar soz edecegim.
"LKD'nin elinde
olmak" tanimi konusunda dusunmenizi rica ediyorum... Bir kisi cesitli
organizasyonlarin icinde
ayni anda yer alabilir. LKD YK Baskani olan M. Akgul'un kafasinda kac
farkli sapka oldugunu
saymayi deneyebilir misiniz? Birilerinin "LKD'nin elinde" olmasi
pratikte mumkun degil... Mumkun
olan "LKD adina" ya da "LKD etkinligi dahilinde" bir faaliyet gosteriyor
olmak ya da olmamaktir.

  "Eger kendilerini guvenlik konusunda gelistirmek ya da ozellestirmek
  isteyenler varsa, baska olusumlar altina girmeden LKD altinda
  calismalarini devam ettirmeliler..."

Hayir, bu bir zorunluluk degildir. Bu genellemeye devam edersek "Turkiye
Bilisim Dernegi varken Linux Kullanicilari Dernegi ve Internet Teknolojileri
Dernegi niye var?" sorularini da sorabiliriz. Varlik gerekcesi son derece
aciktir; Dikey8 farkli bir alanda uzmanlasan / uzmanlasmaya calisan
insanlarin kurdugu bir birlikteliktir. Bu nedenle varliginin yadirganmasini
anlayamiyorum...

   "Ya da artik LKD'nin yakasindan dusmelidirler."

Bence Devrim'in bu mesaji amacini asar durumda ve yakisiksiz. Daha
fazlasini soylemek istemiyorum.

   "Dernegin kurulusunda cok calismis olmak, zamaninda cok sey vermis
    olmak, bu dernegi o kisilere kullanma hakki vermez! Hepimiz bu
    dernektegeciciyiz, kalici olan LKD'dir."

Bu soylemi tumu ile destekliyorum. Fakat "Dikey8 olarak bu etkinlige
destek verebiliriz" demis olmak
ile kisisel cikarlarim dogrultusunda dernegi nasil "kullaniyor"
olabilecegimi de anlayamiyorum. Her ne
kadar Devrim "Burak'i dogrudan hedef almiyorum" dese de bu cumlenin bir
kurucu uyeyi (yoksa beni
mi?) tarif ettiginin takdirini hepinize birakiyorum...

   "Bu sekildeki yapilanma, birilerinin kesesini dolduracaktir"

Dogrusu ben boyle bir potansiyel gormuyorum; Devrim'den bu konuda ne demek
istedigini daha acik yazmasini rica ediyorum. Eger dernek, Dikey8'in ya da
birlikte bir takim isler yaptigi bir baska organizasyonun kendisini
kullanmasindan / somurmesinden endise ediyor ise (ki bu her zaman bir
olasilik olabilir) cok basitce iliskisini sonlandirir ya da sinirlandirir.

Bu "bicimde kup/kese doldurma" benim tarzim degil; Devrim kardesim ile
daha yakin olsaydik
benim islerime nasil yaklastigim konusunda daha iyi bir fikri olurdu.
Yadirgadigim, cok da yakindan
tanismadigimiz bir arkadasimin bu denli derinlemesine degerlendirme
sonuclarini yazabilmis
olmasidir...

  "AMA yeni insanlarin LKD'ye gelmesini engelleyecektir. Bir bakin
   cevrenize, kac yeni insan var allahaskina? E tabi, seminer verecek
   insanlarin konusunda uzman, hatta mumkunse sertifikali olmasini
   isteyen zihniyetler yuzunden genisleyemiyoruz... "

Yeni insanlarin ortalikta olmamasi Burak Dayioglu ya da benimle ayni
kefeye koydugunuz insanlarin
baskalarina seminer vb. icin firsat vermemesi midir? Bunun muhasebesini
yapmak icin LKD
etkinliklerinin icinde Burak Dayioglu'nun simdiye kadar kac seminer
verdigini saymak lazimdir. Son
iki sene icinde verdigim seminer sayisinin 3'u gectigini zannetmiyorum;
Doruk gerekli muhasebeyi
daha net yapabilir...

Seminer vereceklerin mumkun oldugunca deneyimli ve konusunda uzman
olmasi konusundaki
fikrim degismedi; LKD'nin karizmasi ve prestiji icin "yaptigi her
etkinligi olasi en iyi bir bicimde
sonlandirmasi gerektigi" konusundaki fikrim sabit... Seminer ya da kurs
bicimindeki etkinliklerde
sunumcunun hazirladigi icerik, sunum performansi ve konuya hakimiyeti bu
"en iyi bicimde"
tarifinin anahtarlarindandir. Bana gore LKD'nin kucuk gruplara verdigi
haftalik / 15 gunde birlik
seminerler haric tutulmak uzere konferans vb. buyuk organizasyonlarda
cok basarili temsil
edilmesi icin konusunda uzman kisilerin LKD adina konusturulmasi cok
anlamli ve dogrudur.

Dernege aktif olarak katki vermek dernek adina seminer vermekten ibaret
olmadigi gibi, seminer
veren de en degerli katkiyi vermis degildir. Pek cok farkli calismanin
(senligin organizasyonu
bunun guzel bir ornegi) seminer vermekten daha onemli oldugu dogru degil
midir?

   "Artik uyanin, birilerinin tekelinde gitmesin bu isler. Hic bir konu
    basligi kimsenin tekelinde degildir."

Kesinlikle katiliyorum ama konunun benim tekelimde oldugu inancina bir
cumlelik "Dikey8
olarak destek verebiliriz" mi sebep oldu? Ben, guvenlik ile ilgili
bilgilendirme ve egitim faaliyetleri
bizim de hedeflerimiz arasinda oldugu icin LKD'ye bir destek onerisinde
bulundum. LKD
yonetimi ve/veya etkinlik sorumlulari bu oneriyi kabul edebilir de
etmeyebilir de... Fakat bu
bicimde "tekelcilik" suclamasini GERCEKTEN anlayamiyorum.

   "Ustteki mail hangi kimlikle yazildi? LKD kimligini ve baska
    kimlikleri ayni anda kullananlara izin verilmemesi gerekli!!!"

Mesaj, Dikey8'in Genel Koordinatoru olan Burak Dayioglu tarafindan
yazildi; kendisi ayni
zamanda LKD'nin de adi bir uyesidir. Birden fazla kimligin ayni anda
nasil kullanilabilecegi
konusunda hocam Akgul'dur. :) Bu yaptigima neden izin verilmemesi
gerektigini ise yine
anlayamadim; dinlemek ve ogrenmek isterim.

   "Profesyonellerin ellerini LKD'den cekmesini istiyorum"

Bu ifade icin (kusura bakma Devrim ama) pes demekten baska bir carem
yok. Detayli bir
yorum yapmaya deger bile bulamiyorum...

Son olarak... Dikey8, kendisi ile ayni alanda ya da kesisen alanlarda
faaliyetler yuruten
kisi ve gruplar ile ortak calismalar yurutur ve/veya paslasir.

LKD'nin amaci ozgur yazilim felsefesini anlatmak ve ozgur yazilim
kullandirtmak ise
Dikey8 bu amaci da paylasir (acik kaynak kodu ve guvenlik iliskisi
nedeniyle). LKD'nin
amaci ag ve sistem guvenligi konusunda insanlari bilgilendirmek /
egitmek ise Dikey8 bu
amaci da paylasir (bu zaten Dikey8'in temel amaclarindandir).

Guvenlik ile ilgili seminerler icin biz destek veririz diyenler
EnderUNIX'teki dostlarimiz
olsaydi da ayni sekilde mi yaklasirdiniz? Gayet safiyane ve iyi niyet
ile destek onerisinde
bulunduk ve iste aldigimiz yanit... Umarim yanitlamaya calistigim
gorusler LKD'nin geneli
tarafindan kabul gormez ve yalnizca Devrim ile kisitli kalir.

Ozetlemek istiyorum:
(i) Dikey8 maddi-cikar kaygisi gutmeyen bir sivil toplum girisimidir.
(ii) "LKD'nin altinda olsa da olur" denilebilecek her toplulugun LKD'nin
altinda olmasi
     bir zorunluluk degildir.
(iii) Dikey8 olarak guvenlik konusunu tekelimize almak gibi bir
hedefimiz yoktur; hedefimiz
      hep birlikte birbirimizi gelistirmektir.
(iv) LKD'nin Dikey8 ile birlikte calismak/uretmek gibi bir zorunlulugu
yoktur; diledigi
      takdirde destek onerilerimizi reddedebilir.
(v) LKD yonetimi ve/veya LKD'nin bir grup uyesi LKD faaliyetlerinden
cikar saglamaya
      calistigimi dusunuyorsa (a) bana etkinliklerde gorev vermez
ve/veya (b) beni uyelikten
      ihrac eder.

Bu konuyu acikca tartisiyor olmaktan mutluyum, hic rahatsiz degilim.
Fakat, Devrim'in
mesajlarinin "tonundan" rahatsizim ve bu tartismayi Devrim'in bu
mesajinin tonunda
surdurmeye calisacak kimseye yanit vermeye ve bosu bosuna ortaligi
germeye de istekli
degilim. Lutfen konunun tartisilmasina katki veriniz ve bunu yaparken
sozcuklerinizi
secmeye calisiniz.

Yorumlarini bireysel olarak benimle paylasmak isteyenler icin kapim
acik. Dileyenler
ozel mesaj da gonderebilirler.

selamlar, iyi calismalar,

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333