[router-cg] Re: Universitelerin Parasi Bu Kadar Bol Mu? (fwd)

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Wed 29 May 2002 - 18:07:04 EEST

On Wed, 29 May 2002, Necdet [ıso-8859-1] Yücel wrote:

> Simdi sormak istediklerim:
> 1. Bu makina Router olarak kullanmak icin yeterli midir?
> 2. Eger kullanabileceksek ilave olarak neler satin almaliyiz. (Ornegin ikinci
> islemciyi almali miyiz?)

Merhaba,

Soyle birsey gozlemleyebiliyorum ki, Universite Bilgi Islemlerinde
calisan teknik/teknik olmayan herkes, Windows konvensiyonunda cok
basit uygulamalar icin bile cok yuksek kaynak gereksinimleri
olacagini benimsemis.

Router-CG olarak hazirlayacagimiz bir metinde bunun
Linux'da boyle olmadigina yer vermeliyiz mutlaka.

Ben size bir ornek vereyim. Bu ornekteki isletim sistemi OpenBSD
ama Linux'un da bu civarda (ya da biraz daha fazla) donanim
ile benzer isi yapabilecegine inaniyorum.

Sistem:
-------
Pentium 90
32 MB Bellek
3 adet Intel EtherExpress Ethernet Karti (tum PCI slotlar doldu :) )
540 MB sabit disk (3600 RPM)

Yaptigi Is:
-----------
Bir bacaginda 512K'lik TTNET Frame Relay baglantisi.
Bir bacagi DMZ'te uzaniyor. Arkasinda 6 adet sunucu mevcut.
Bir bacagi internal LAN'a uzaniyor, 130 adet PC mevcut.

Bu makine 130 PC icin NAT yapiyor. Gunde 2.6 Gbyte'lik incoming
trafige sahip bir DMZ'i koruyor.
Toplam 108 satir pf kurali mevcut.
DMZ'e dogru gelen tum kurallar kumesi state bilgisi tutuyor.
(Stateful Inspection)

Daha bitmedi.

Bu makinenin uzerinde bir de saldiri tespit yazilimi calisiyor.
(Snort). Tum interface'leri dinliyor.

Ve bu makine genelde hic swapping (takas alanini kullanma islemi)
yapmiyor.
En yuksek trafik zamanlarinda CPU %30 idle durumda calisiyor.

Sizin verdiginiz ornekteki makine ile neler yapilabileceginizi
dusunun. Keza bu makine cidden e-posta yukunuzu kaldiramiyorsa
takdire sayan bir e-posta kullanim grafinigiz var demektir.
Kac kullaniciniz var merak ettim dogrusu.

Selamlar,

-bdd