[router-cg] Re: Universitelerin Parasi Bu Kadar Bol Mu? (fwd)

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 29 May 2002 - 22:20:13 EEST

Selamlar..

On Wed, 29 May 2002 14:45:54 +0300
Necdet Yücel <nyucel@comu.edu.tr> wrote:

> Selamlar,
>
> Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde bizim bu is icin kullanabilecegimiz
> Compaq Proliant ML370 makinamiz var. Uzerinde PIII 1.13, Raid karti, 4 tane
> 36GB scsi disk, 2GB ram ve 2 tane 3C996-SX ethernet karti var. Mail sunucusu
> olarak hizmet veren olan bu cihazi, uzerindeki yuku baska bir makinaya
> tasiyarak, Router olarak kullanmak istiyoruz. Su an Cisco 1700 bir Router
> kullaniyoruz. Sistem odamizda sadece linux sunucular var; yani linux'a pek
> yabanci sayilmayiz. Ama daha once bu isi yapmadigimizdan uzerinde calismamiz
> [...]

Bu aleti router yapmak yazik olur. Daha basit aletlerle bu isi yapabilirsiniz. Bunu ne bileyim, web server, db server vs. bir sey yapin. Su anda 486 ile 2MBit'i idare edebilen bir router yapilabiliyor. Router icin ne harddisk lazim, ne RAID vs. Standart bir PC icinde biraz kucuk modifikasyonlar yapmak yeterli olacaktir. Bu vesileyle neler gerekebilecegini biraz acayim.

Yeni PC'lerde en buyuk sorun sogutma sistemi. Egzoz fani cevreden cok fazla hava emiyor ve sistemin tozlanmasi artiyor. Bunu onlemek uzere, ATX guce kaynaginin icindeki Sogutucu panelleri biraz buyutmek mantikli olabilir. Diger yandan sistemin kasasi uzerindeki hava girisini tek bir noktaya toplayacak sekilde onlem alinmali. Oyleki hava akisi tek noktadan girmeli, sogutuculari dolasip tek noktadan cikmali. Giris noktasina konacak bir hava filtresi ile toz onlenmeli.

CPU fanlari ayni sekilde onemli. 24 Saat kesintisiz calisacak bir sistemde bu fanlari kaldirip uygun bir hava kanali olusturmak daha guzel bir cozum olabilir. Anakart uzerindeki besleme devresi, zamanla toz etkisiyle soguma problemlerine yolaciyor.

Eger bunlari duzgunce halledebilirsek, saniyorum yillarca sorunsuz calisacak bir router-pc yapilabilir.

Donanim bilesenleri konusunda, kilit bilesen ATM karti. Bu kartin gereksinimleri can alici olacaktir.

Saygi ve sevgiler..