[router-cg] Re: router-cg uzerine..

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Fri 24 May 2002 - 19:17:17 EEST

On 24 May 2002, Enver ALTIN wrote:

> Disk-on-chip uzerinde normal sartlarda read-only filesystem ve initrd
> kullanan, bir tek init ve firewall config yazilimini iceren, sadece
> konfigurasyon esnasinda filesystem'i rw mount eden kucuk bir Linux
> dagitimi (10MB'dan kucuk ve xxx dosya sistemi kullanan) gibi birsey
> onermek istiyorum boyle bir is icin. syslog bile calistirmasin. :)
>
> Oneriler, yanitlar? :) (Ozellikle su xxx'in adini koyalim, ben ext3
> diyorum)
>
> Bu arada, su firewall config yazilimi sistemi update edebilme yetenegine
> de sahip olmali, degil mi?

> [...]

Hmmm,

Envercim sen muhtemelen Turkuaz'in uretilmeye calisildigi siralarda
listelere yer almiyordun ya da bazi aci tecrubeleri animsamiyorsun :)

Biz Turklerin en kotu ozelligidir bu. Bir ise baslarken daha
temelleri konusmadan detaylari konusuruz. Sirket kurarken daha
sektorde ne yapacagini tam olarak dusunmeyen insanlar, sirket adi
ve logo uzerinde calisiyorlar bu ulkede. Sonu pek de hayirli
olmayan sirketler boyle turuyor.
Bitmeyen yazilim projeleri de boyle baslar. Engine tasarlanmadan
GUI tasarlanir. ("About" menusu yapilir :)) )

Turkuaz projesinde bunun bir benzeri yasandi.
Red Hat tabanli mi olsun, Slackware mi ?
Glibc mi kullansak, Libc mi ? Handi window manager default gelsin ?
vs. vs. vs...
Daha Turkuaz'in temelleri tartisilmadan bu tartismalara dalindi.
"Nasi cikti peki ortaya en azindan bir sonuc ?" sorusunun yaniti
ise tum katilimci gruba gore bir azinligin kararli calismasi sonucu
cikti. Az katilimli projeler bir sure sonra sona ererler. Bu
genelde kacinilmazdir.

Guzel insanlar.

Bu detaylara dalarsak bu proje en fazla 15 gun icinde topu diker.
Aman dikkat. Lutfen daha bu kadar baslarda bu kadar detay uzerinde
durmayalim.

Tecrube ile sabittir. Bu isler boyle baslarsa, bitmez.

Benim son iletimi bir okuyun. Bu projesi safhalara ayiralim.
Safhalarin sonra erdigine zamani gelince hep birlikte karar verelim.
Su anda "Baslangic" safhasindayiz ve daha hic birsey dusunmedik
diyebilirim rahatca.

Daha temel konulari konusalim.
Sevgiler,

-bdd