[router-cg] Re: router-cg uzerine..

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Fri 24 May 2002 - 18:42:02 EEST

On 24 May 2002, Enver ALTIN wrote:

> Kesinlikle katiliyorum. Isin Linux/BSD yada diger yonlerini dusunurken,
> aslinda embedded sistemler kullanarak guclu donanimlar gelistirmeyi de
> unutmamamiz yada goz ardi etmememiz gerekiyor.

Merhaba,

Senlik alaninda kisa de olsa fikirlerimi dile getirmeye calismistim.

Oyle damdan duser gibi listeye dalmamak icin bir suredir mesajlari
takip ediyorum. Bastan beri dile getirmek istedigim konunun
on plana cikmasi sebebi ile yaziyorum.

Bir gonullu gurubu olarak icinde bulundugumuz toplumu
yuceltmek adina yapacagimiz bu guzel calismanin baslangic,
gelisme ve devamlilik safhalari var.

Baslangic safhasinda bazi temel konularda kararlar almamiz
gerekiyor. Bunlar bu projenin ne kadar basarili
olacagini dogrudan etkileyecek kararlar. Uzerinde en fazla
zaman harcamamiz gerekn safha.

Gelisme safhasinda, mutabik oldugumuz temeller uzerine
uygulama yaratmaya baslayacagiz. Baslangic safhasinda
ongoremedigimiz baska sorunlar ile ugrasacagiz.
BNu safha sonunda calismamizin ilk somut ciktisi elimizde
olacak.

Devamlilik safhasi ise, bu safhaya kadar gelirken harcanan
beyin gucu ve emegin karsiliginin alindigi safha olmali.

Lafi bu kadar uzattiktan sonra asil anlatmak istedigime
geceyim.

Bu cihazi (bakin henuz router/switch/kutu gibi isim koymadim)
alip kullanacak kisilerin sadece parasal olarak mutlu olmasinin
degil en az ticari muadilleri kadar kullanilabilir, guvenilir
(reliable) olmasini saglamamiz gerekiyor.

Linux'a cok da yakin olmayan kisilerin kullanabilecegi.
Herhangi bir sorun oldugunuda fisini takip cikarttiktan sonra
duzelmesinin beklenecegi, asil isi ile ilgili herhangi
bir sorunu olmadikca kesintisiz calisabilecek bir cihaz uretilmesi
gerekiyor.

Yukarida vurgulamaya calistigim gibi bu bizim emegimizin
bosa gitmemesi icin en onemli noktadir.

Insanlara anlamasi zor gelen veya cok basit bir kullanim
hatasi sebebi ile servis kesintisine ugrayan ya da
overscalable (cok fazla olceklenebilir / gereginden fazla
is yapabilen) olur deneyimsiz kullanici tarafindan servis
kesintisine itilebilecek bir cihazin fiyat ne olursa
olsun bu cihaz hic bir seye alternatif olamaz.

Gelin bunu tartisalim.
Ne yapmali ? Nasil yapmali ?

Kisisel onerim, isi ne ise sadece onu yapabilecek sekle
tarafimizdan ya da baskalari tarafindan sokulmus, mevcut
ozgur yazilim isletim sistemlerinden birini taban alan,
yapilandirma yazilimi orta duzey ag yoneticisine hitap eden
bir yazilim tabani.

"Buyrun yazilim budur, takin bir PC'ye calissin"
demenin cok daha genis kitlelere hitap edebilmeyi bize
sunacagi gun gibi aciktir ama devamlilik safhasinda
bu cihazlarin tam anlami ile sorunsuz olmasi icin
proje kapsaminda donanim tarafinin da bir sekilde
cikartilmasi gerekmekte.

PC mimarisi uzerinde duruyoruz surekli. Alternatif
mimarilere de goz atmakta yarar var. PC'nin bir numarali
avantaji kolay erisilebilir ve hesapli olmasi.
Ama alternatiflere kapali olmamakta yarar var. Keza biz de
su anda sektor devlerine (Cisco Systems Inc. / Juniper Networks Inc.)
alternatif bir proje uzerinde calisiyoruz.

Cok uzun oldu.

Yanitlara gore kafamdakileri dokmeye devam edecegim.

Iyi calismalar,

-bdd