Re: [Proje-cg] AB Tarama Sürecinde LKD nin Rolü

From: Serbulent UNSAL (serbulentu@gmail.com)
Date: Wed 22 Feb 2006 - 01:30:12 EET

On 2/22/06, Ozer Tayiz <info@teknobilge.com> wrote:

> Merhaba,
>
> Aslında bu konuyu gündeme getirmeniz iyi oldu. "Tarama
> süreci"nden ne kastettiğinizi tam olarak bilemiyorum. Ama
> LKD'nin dahil olduğu çeşitli çalışmalar var.

Biraz vaktinizi alacağım ama olayın gelişimini kısaca anlatayım o zaman .
18-19 Nisan günü Türkiye Çevre Platformunun üyelerinden birisi olan EGE
Çevre ve Kültür Platformunun forumuna katıldım. Bu forumda
Doç.Dr.TanaySıdkı Uyar AB tarama sürcecinden bahsetti. Bu sürec AB
uzmanlarının bir konu
ile ilgili kendi uygulamalarını ve bizim de kendi uygulamalarımızı
anlattığımız toplantılar şeklinde geçiyormuş. Bu toplantıların STK lara da
açık olduğunu ve bizim örgütlenerek her toplantıya kendi uzmanlarımızla
katılmamız gerektiğini bu toplantılardan çıkacak sonuçların ülkedeki uyum
çalışmalarını belirleyeceğini söyledi. Ayrıca sadece çevre başlıklı
toplantılara değil pek çok diğer başlığında çevre ile ilgili olduğunu
söyledi ki ben aynı durumun bilişim için de aynı olduğunu düşünüyorum.

Benim tarama sürecinden kastım buydu. Daha detaylı bilgi AB genel
sekreterliÄŸinin sitesinde var. DiÄŸer taraftan LKD olarak bizim bu
toplantılara nasıl uzman göndereceğimiz ve onlara ne şekilde söz hakkı
tanınacağı konusu tam olarak net değil. Bunun için yarın AB bilgi merkezi ve
AB genel sekreterliği ile görüşmeyi düşünüyorum. Tabi ki başka bir fikri
olan yoksa.

Proje-cg, aslında "AB destekli projeler yapalım" diye
> [...]
> oluşturmak gibi amaçlar içeren bir projeyi sundu, biz de
> destekliyoruz.
>
> Öte yandan, sizin dediğiniz tarama sürecinde, proje-cg'nin
> dışında da, E-dönüşüm Kısa Dönem Eylem Planı gibi
> konularda, LKD'nin çalışmaları devam ediyor. Mesela
> http://www.kdep7.org.tr adresinde bu çalışmalara
> bakarsanız, bir kısmı doğrudan bizimle ilgili. Geçtiğimiz
> günlerde yayınlanan "Birlikte çalışabilirlik" raporunda,
> "açık standartların desteklenmesi", büyük ölçüde LKD'nin
> çabaları sonucu oraya yazıldı. Hala eleştirdiğimiz yanları

Evet kdep7 nin sayfasını okudum ve listelere üye oldum. Gerçi daha halen pek
çok eksik var sayfada ama genel olarak ne olduğu anlaşılıyor.

Bildiğim kadarı ile, kdep'le ilgili konuları [Eylem] grubu
> veya eposta listesi yürütüyor. Ben de proje-cg'deki
> arkadaşları, ve elbette uyeler arasındaki AB uyum surecine
> ilişkin çalışmak isteyen arkadaşları, bu KDEP konularına
> destek vermeye davet edecektim. Mesela ÅŸu anda, "Kamuda
> Özgür/AçıkKaynakKodlu Yazılımların uygulanabilirliği" ve
> geçiş sürecine ilişkin bir raporu, 1 Mart tarihine kadar
> yetiÅŸtirmemiz gerekiyor.

Söz konusu raporla ilgili verebileceğim/verebileceğimiz bir katkı var mı ?

MEB konusuna, gelince, en önemli çalışmamız, Serdar
> Düzgün'ün de bahsettiği, "Milli Eğitim için
> platform/uygulama/marka bağımsız içerik" hazırlanması. Bu
> konuda ister fiilen içerik hazırlamak olsun, ister çeşitli
> konularda (lisans, patent, özgür yazılım) yorumlarımızı
> bildirmek olsun, Serdar bey bizden bilgi-destek bekliyor.
> Uzun süredir ben ilgilenemedim. Ama zaten Pardus için
> hazırladığımız özgür içerikte benzer niyetlerimiz var, onun
> da katkısı olacağını sanıyorum.

Milli Eğitim için ne yapabiliriz ? Yani openoffice ile ilgili bir kitap
hazırlamak gibi bir şeye mi ihtiyaç var ? Belki wiki tabanlı birşeylere
başlanabilir durum böyle ise.

Bunların dışında, sizin istediğiniz, önerdiğiniz çalışmalar
> var ise, elbette detaylandırabilirsiniz, veya, bu
> çalışmalara destek olabilirsiniz.
>
> İyi çalışmalar,
>
> Özer Tayiz.

Aklımdaki çalışmayı ilk paragrafta belirtmeye çalıştım. Ama AB Genel
sekterliği ile görüştükten sonra daha fazla birşeyler yazabileceğimi
umuyorum.

İyi geceler, iyi çalışmalar.

Serbülent ÜNSAL

Sal 21 Şub 2006 10:17 tarihinde, Serbulent UNSAL şunları