Re: [Proje-cg] AB Tarama Sürecinde LKD nin Rolü

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 22 Feb 2006 - 04:06:48 EET

Merhaba,

Aslında bu konuyu gündeme getirmeniz iyi oldu. "Tarama
süreci"nden ne kastettiğinizi tam olarak bilemiyorum. Ama
LKD'nin dahil olduğu çeşitli çalışmalar var.

Proje-cg, aslında "AB destekli projeler yapalım" diye
kuruldu. Ama AB projeleri için şu aşamada tek
yapabildiğimiz, dışarıdan Linux'la ilgili projeleri
olanlara, LKD olarak ortak olup, destek olmak. Şu anda
mesela, AB Leonardo (mesleki eğitim kalitesinin
arttırılması) B tipi projeleri kapsamında, Afyon Gazi
Endüstri Meslek Lisesi, meslek lisesi düzeyinde Linux
eğitim içeriği ve LTSP labları ile ucuz bilgisayar labı
oluşturmak gibi amaçlar içeren bir projeyi sundu, biz de
destekliyoruz.

Öte yandan, sizin dediğiniz tarama sürecinde, proje-cg'nin
dışında da, E-dönüşüm Kısa Dönem Eylem Planı gibi
konularda, LKD'nin çalışmaları devam ediyor. Mesela
http://www.kdep7.org.tr adresinde bu çalışmalara
bakarsanız, bir kısmı doğrudan bizimle ilgili. Geçtiğimiz
günlerde yayınlanan "Birlikte çalışabilirlik" raporunda,
"açık standartların desteklenmesi", büyük ölçüde LKD'nin
çabaları sonucu oraya yazıldı. Hala eleştirdiğimiz yanları
var. Ama her olumlu adım, bir gelişme.

Bildiğim kadarı ile, kdep'le ilgili konuları [Eylem] grubu
veya eposta listesi yürütüyor. Ben de proje-cg'deki
arkadaşları, ve elbette uyeler arasındaki AB uyum surecine
ilişkin çalışmak isteyen arkadaşları, bu KDEP konularına
destek vermeye davet edecektim. Mesela şu anda, "Kamuda
Özgür/AçıkKaynakKodlu Yazılımların uygulanabilirliği" ve
geçiş sürecine ilişkin bir raporu, 1 Mart tarihine kadar
yetiştirmemiz gerekiyor.

MEB konusuna, gelince, en önemli çalışmamız, Serdar
Düzgün'ün de bahsettiği, "Milli Eğitim için
platform/uygulama/marka bağımsız içerik" hazırlanması. Bu
konuda ister fiilen içerik hazırlamak olsun, ister çeşitli
konularda (lisans, patent, özgür yazılım) yorumlarımızı
bildirmek olsun, Serdar bey bizden bilgi-destek bekliyor.
Uzun süredir ben ilgilenemedim. Ama zaten Pardus için
hazırladığımız özgür içerikte benzer niyetlerimiz var, onun
da katkısı olacağını sanıyorum.

Bunların dışında, sizin istediğiniz, önerdiğiniz çalışmalar
var ise, elbette detaylandırabilirsiniz, veya, bu
çalışmalara destek olabilirsiniz.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.

Sal 21 Şub 2006 10:17 tarihinde, Serbulent UNSAL şunları
yazmıştı:
> Tam olarak nasıl bir rapordan bahsediyorsunuz ? Bu konuda
çalışmak isteyen
> arkadaşlarımız olursa yeni bir çalışma grubu
oluşturulabilir herhalde. Ama
> benim bahsettiği konu sadece eğitimden ibaret değil çok
daha geniş bir konu
> tarama süreci. Bu postayı alanlar lütfen sessiz kalmayın
görüşlerinizi veya
> yapabileceklerinizi belirtin.
>

> Bilgisayar müfredat çalışmalarında Açık Kaynak Kod
konularının müfredata

bilinmesini isterim.