Re: [Proje-cg] Yeni uyelere merhaba

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 11:02:29 EEST

Merhaba,

Serbulent UNSAL wrote:

>Projenin hedefi maddi imkanları kısıtlı okullara 2.el eski bilgisyarlar
>veya yeni aptal terminaller kullanılarak LTSP ile bir labrotuvar
>kurulması. Bu sayede okullar çok düşük maliyet ile bilgisayar
>labrotuvarı sahibi olabilecekler. Belki bu proje için bir plot okul
>seçilip, AB fonlarından alınacak katkı ile uygulama gerçekleştirilip,
>aynı zamanda da konu ile ilgili adım adım açıklamalı ayrıntılı bir
>türkçe dokümantasyon oluşturularak diğer okullar teşvik edilebilir.
>
>Bu sayede hem lisanslara hem de donanıma ayrılacak döviz büyük ölçüde
> [...]
Bu üzerinde epey tartıştığımız bir konu. Öte yandan bir iki şeyi
belirtmek lazım, mesela bunu AB fonlu yapamayız. AB fonları, kendileri
hangi alanlarda ne koşullarla neye destek vereceğini ilan ediyor, ondan
sonra ona ihaleye başvurur gibi sivil toplum örgütleri başvuruyor.

Fon çok dert değil gerçi, "eğitime %100 destek" kampanyası ile
birleştirilerek bile bilgisayarlar edinilebilir. Firma vergiden düşer,
elindeki eski bilgisayarlardan kurtulur, veya bir okula yapacağı bağış
miktarıyla 5-10 okula lab kurar.

Öte yandan MEB'le ilgili çok ilginç şeyler var. Mesela, bağışlanacak
bilgisayarlarda bile "şuşu özellikler, Intel Pentium işlemci, MS Windows
işletim sistemi" ifadesi geçiyor, şartnamesi var ! O bir yana,
derslerde, müfredatta, programlar, adlarıyla, Word, Excell, diye
geçiyor. Sonra o dersi alan öğrenci, başka kelime işlemci veya hesap
tablosu programı kullanamıyor, komutların menüdeki yeri değişse
bocalıyor... Öğrenciyi bir yana bırakın, sizin Linux kurduğunuz lab'a
MEB'den müfettişin gelip, "hani sizin Word'ünüz Excell'iniz?" deyip,
bulamayınca fırçalaması mümkün... Yani, sadece okulla temas kurup lab
kurmak yetmiyor, İl Milli Eğitim Müdürü'nün mesela, bundan haberdar
olması, aynı zamanda, o okulda okunacak bilgisayar müfredatının
düzeltilmesi, bunlar hep içiçe şeyler...

Dolayısı ile, MEB'le çalışmayı, hem çokyönlü, hem adım adım, uzun vadeli
planlamak gerek. Planları 4-5 yıllık yapıp, adım adım ilerlemek gerek...

Pardus'un kurulan sürümünün çıkması, hele bir de k12ltsp tadında kolay
ltsp kurulur bir sürümünün çıkması, bu planları hızlandırır...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.