Re: [Proje-cg] Yeni uyelere merhaba

From: Serbulent UNSAL (serbulentunsal@meds.ktu.edu.tr)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 10:29:52 EEST

Merhaba,

Kendimi tanıtma kısmını kısa geçeceğim. Benimle ilgili gayr-ı resmi bir
özgeçmiş http://nightwalkerkim.blogspot.com adresinde bulunabilir. AB
proje önerisi olarak uzun zamandır aklımda olan bir fikir var bu vesile
ile onu da sizlerle paylaşmak istedim. Aslında bu fikir Abant İzzet
Baysal üniversitesi tarafından uygulanmış ve başarı öyküsü olarak 2004
yılı linux şenliğinde anlatılmıştı.

Projenin hedefi maddi imkanları kısıtlı okullara 2.el eski bilgisyarlar
veya yeni aptal terminaller kullanılarak LTSP ile bir labrotuvar
kurulması. Bu sayede okullar çok düşük maliyet ile bilgisayar
labrotuvarı sahibi olabilecekler. Belki bu proje için bir plot okul
seçilip, AB fonlarından alınacak katkı ile uygulama gerçekleştirilip,
aynı zamanda da konu ile ilgili adım adım açıklamalı ayrıntılı bir
türkçe dokümantasyon oluşturularak diğer okullar teşvik edilebilir.

Bu sayede hem lisanslara hem de donanıma ayrılacak döviz büyük ölçüde
yurt içinde kalır. Hatta bu sistemi ticari olarak pazarlayacak
girişimcilere de cesaret verilerek istihdama da katkıda bulunulabilir.

Neyse konuyu fazla dağıtmadan proje-cg gurubunda da şimdilik ana
kademenin altında yer alacak 5-10 kişilik ekip de yer alabileceğimi de
not olarak belirtmek isterim. İyi günler iyi çalışmalar.