Re: [Proje-cg] toplanti

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Mon 01 Aug 2005 - 11:52:09 EEST

Merhaba,

Bora da yanıt varmiş zaten, listede tartışıldı, nerede ne zaman yapalım
diye. Ayrıca, toplantıdaki genel kararlar vs de, "taşa kazınmış" bir
kere yazıldıktan sonra değişmez şeyler değil. Biz biraraya gelince
bunları düşündük, siz de bu doğrultuda kendi görüşlerinizi sunun, bu
planları detaylandıralım, netleştirelim şeklinde.

Üyelerin hepsi maalesef değil yüzyüze toplantılara, görüldüğü üzere
listede dönen tartışmalara bile katılmıyor. 89 üyesi olmuş listenin, son
bir ayda bir mesaj atıp fikir beyan eden 8-9 kişi ya var ya yok.
Arşivler açık, herkes bakabilir, görebilir.

Kesinlikle emin olabileceğiniz bir şey, "birkaç kişinin tekeline girmek"
gibi bir durumun olmadığı, olamayacağı. Bilakis olabildiğince çok insan,
hem tartışmalara, hem çalışmalara katılsın istiyoruz. Kimsenin de
kimseye "ben senin üzerindeyim, ben ne dersem o olur" falan dediği yok.
Bu gönüllü çalışma, kolay bir şey değil onu demek de zaten. Ama
toplanılmışken, herkes fikir belirtiyor, ortaya ortak bir şeyler
çıkıyor, insanlar kendi yapabileceklerini belirtiyor, o da işbölümü oluyor.

Kısacası, gönüllü çalışma ile, şirket hiyerarşisinin yapısı biraz
farklı. Şirket yapısı içinde "sana paranı ben veriyorum, şu işi yap diye
veriyorum, haftada 40 saatini buna ayır, yap, yoksa kovarım" deme
şansınız var. Mesela ben proje-cg'nin başkanıyım diye, aslında hiçbir
üyenin üzerinde değilim. Kimseye kendi gönüllü üstlenmeyeceği bir şeyi
yaptıracak bir yaptırımım yok. Sadece benim sorumluluktan kaçacak yerim
yok, YK bana "nooldu bu projenin durumu" deyince, ÅŸu aÅŸamada, bunu
yaptık veya yapamadık diyecek kişi benim.

Ha bu toplantıda ne oldu, cg olmanın bir gereği olarak, en 3 kişilik bir
yönetim kurulu olması lazım demişti YK, ben de Bora Güngören ve Turgay
Zengin'i YK'ya davet ettim. YK sizin üzerinizde mi? Hayır değil, YK da
gönüllü. Ne oluyor YK olunca, mesela eskiden "bilmemne Üniversitesi
Linux'la ilgili proje yapmak istiyor, bizden bilgi istedi, bir ilgilen"
diye bana şahsen atılan mesaj, bu 3 kişiye birden gidecek. Böyle çabucak
yapıverilmesi gereken şeyler, sadece bana düşmeyecek de, ben iptal
durumdaysam, bu insanlar da ilgilenebilecek, iÅŸleri paylaÅŸabileceÄŸiz.
Proje-cg'nin YK'sı dahil kimseye kapalı değil, yeterki siz iş ve
sorumluluk üstlenmeye gönüllü olduğunuzu gösterin.

İster planların, çizilen yol haritasının içeriği, doğruluğu yanlışlığı
hakkında, ister toplantı yeri zamanı konusunda, istediğiniz zaman farklı
önerilerde bulunabilirsiniz. Ne hepsi Ankara'da olacak diye bir kural
var, ne katılımcıları kısıtlayan bir şey. Hepimiz işin ciddiyetinin
farkındayız, ancak, hepimiz kendi bilgisinin, becerisinin, zamanının vs
sınırları içinde yaşayan fani insanlarız. Hiçbirimiz mükemmel değiliz.
Hiçbirimiz hepimizden iyi işi tekbaşına çıkaramayız. Bilakis yaptığımız
her iş, sizlerin, "şurada hatalısınız, doğrusu budur" şeklindeki yapıcı
önerilerinize her zaman açıktır. Daha çok kişinin karar aşamalarına ve
çalışmalarına katıldığı iş, daha iyi düşünülmüş ve daha iyi yapılmış
olacaktır.

Şurası kesin, 4 kişinin katıldığı toplantıda çıkanlar, benim kendi
kendime ortaya çıkarabileceklerimden kat kat iyi. İnşallah ilerde, 8-10
kişinin katıldığı toplantılar yaparız da daha iyi planlar, daha güzel
işler ortaya çıkar. Sizin de kendi katkınızı, ister listelerde, ister
toplantılarda yapmanıza engel olacak hiçbir durum yoktur.

İsterseniz proje-cg'nin başkanlığı dahil size -ve her üyeye- açıktır.
Zaten ben de başka şeylere giderek yöneldiğim için, bu sorumluluğu
devredebileceğim birini de arıyor durumdayım. En geç 2006 şenlikte,
genel kurulda, bu sorumluluğumu bırakmış olacağım.

Ama ben bıraktım diye işler birden durmuş olmasın da, ortada çalışan bir
ekip olsun, şöyle 3-5-10 kişi aktif olsun, öyle bırakayım, yokluğum
fazla hissedilmesin istiyorum.

Hatta gözlemlerim, şimdiki YK üyelerinin çoğunun, 2006'da Genel Kurul'a
kadar, "tükenmiş" olacağı, sorumluluklarını bırakacağı dolayısı ile,
bugünlerden itibaren dernekte aktif emeği çalışması olan herkesin,
derneğin YK'una girmesine, ciddi bir engel veya zorluk olmadığı yönünde.

Yani dernek YK üyeliğine kadar, herkese herşey açık. Tekel mekel
endişeniz olmasın. Bu dernekte nesilden nesile aktarılan, belli amaçlar,
bilgi birikimi var. Bayrak yarışı gibi. Kişiler sürekli değişir, ama
misyon belli.

Siz kendi önerilerinizi, kendi yapabileceklerinizi sunun, gösterin
yeter. Kendinize uygun, istediğiniz konuma rahatlıkla gelebilirsiniz.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.