[Linux] Re: telnet fonksiyon tuşları

From: palm (palmbeach@superonline.com)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 16:10:08 EEST

Selamlar,
unix serveriniz nedir?
unix ve yanilmiyorsam linux te telnet baglantilarinda termcap diye bir dosya
kullanilir. Bu termcap dosyasında terminal tipine gore fonksiyon tuslarinin
bir karsiligi bulunur. yani siz F5 e bastiginizda telnet progu unix server a
k~07 gibi bir deger gonderir. telnetd ile bu gelen karakter kumesinin neye
denk geldigini bu termcap dosyasından bulur. bir win clienti ile linux
clientinin ayni degerleri gondermesi mumkun olmayabilir. bunu bir win
makinadan telnet ile unix servera baglanın ve login olduktan sonra ornegin
F5 tusuna ve ardından enter a basın. ekrana cıkan degeri not edin. sonra lin
makinada aynı islemi yapın. cıkan degerlerin %99 ihtimalle farklı oldugunu
goreceksiniz.
Cozum:
Ben linux Gtelnet programını indirip derledim. termcap degiskenlerini tektek
yukarıda anlattıgım sekilde bulup degistirdim. Sonuc: Pekte verimli olmadı.
Su anda makinamda win yuklu ve dogru termcap koduna ulasamadığım için hala
linux kullanamiyorum.putty ile devam ediyorum.
asagıdaki linke bakmanızı tavsiye ederim. burada acucobol un a_termcap
dosyasının nasıl duzenlenecegi anlatılmaktador. ancak her ikisinin mantığı
aynı.
http://www.cis.scu.edu.tw/oproom/doc/acucobol/docs/comprun/gt400101.htm

sevgiler
feramus