[Linux] Re: telnet fonksiyon tuşları

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 16:29:12 EEST

> Selamlar,

Selam,

> clientinin ayni degerleri gondermesi mumkun olmayabilir. bunu bir win
> makinadan telnet ile unix servera baglanın ve login olduktan sonra ornegin
> F5 tusuna ve ardından enter a basın. ekrana cıkan degeri not edin. sonra lin
> makinada aynı islemi yapın. cıkan degerlerin %99 ihtimalle farklı oldugunu
> goreceksiniz.
> Cozum:

win makinaya gerek yok bunun icin pek sevmesemde vi cok guzel
kullaniliyor. Soyleki zamaninda ilk progress for linux ciktigi zaman da
progress in Linux versiyonunda dahi bu Fx key lerinde sorun vardi.
Duzeltmek icin dogal olarak termcap ile oynamaniz gerekiyordu. Nitekim
duzeltmistim. O zamanlar bir sco unix e linuxdan baglanarak progress
kullaniyorduk yani hersekilde sorunlu idi. yapacaginiz sey basit aslinda

vi acilir. insert moda gecilir (i,a veya insert tusuna barak) sonra
ctrl_v ile F tuslarina bakarak hangi kod oldugu bulunur. baglandiginiz
zaman unix e terminal tipinin ne oldugunu ogrenirsiniz ki ansi
yapiyorsaniz (ki sco da da soruyordu) termcap dosyasinda ansi tanimi
bulunarak elde etmis oldugunuz kodlari oradakiler ile degistirirsiniz.
daha sonra baglandiginiz zaman F tuslarinin calistigini gorursunuz.

Hepsi bu.

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92 fax: +90 212 356 68 96 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part