[Linux] Re: linux & freebsd

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 17:17:52 EEST

Selamlar..

:(

Oncelikle size karsi igneleyici pek bir sey yazmak istemedim, istemem de. Fakat, oyle anlasildi ise ozur dilerim.

Listenin kasarlanmis dinazorlarindan olarak, sanirim sizde kendimce batan bir konuya, ignelemkten ziyade gum diye tepeden indirmekte tereddutsuz oldugumu gormussunuzdur, veya arsivelrden ansugo mevzusu gibi mevzulari takip edebilirsiniz.

Genel yaklasim olarak, listeye verdigim cevaplarda, bir panelde konustugum sekilde yaklasmayi tercih ederim. Cogunlukla da cevabim sorulan soruya yonelik olmaktan ziyade tum uyelere yonelik olmasina dikkat ederim. Insan herkesi kendi gibi bilirmis. Bu nedenle hep hepimizin oncelikle iyi niyetli oldugunu dusunerek yaklasiyorum. Ve pek cogunu iyi tanidigim Burak, Doruk, Berk gibi arkadaslarin size verdikleri cevaplarin hic bir zaman sizi ignelemek, itelemek gibi bir niyet tasimadigini da iyi biliyorum.

Umarim anliyorsunuzdur. Burada bir teknik tartisma yapmaya calisiyoruz. Eteklerimizi bosaltip, karsilikli olarak herkesin birbrinden faydalanmasini, etegimizde curuk elma varsa ayiklanmasini istiyoruz. Eger konuyu tartisma zemininden atisma zeminine getirmek isteseydik bu yaklasim boyle olmazdi. Size savuracak pek cok salvolar, joke'lar, karate, taekwondo ve boks teknikleri de bulurduk. Ama biz bagciyi dogmek degil, uzumleri paylasmak niyetindeyiz.

Gecelim simdi bunu ve konuya gelelim. Oncelikle bilgeligin ilk geregi, hic bir halt bilmedigini bilmektir. Bende boyle dusunurum her daim. Kimileri de beni bilge ilan ederler ama gulerim biyik altindan, cunku gercekten hic bir halt bilmedigimi iyi bilirim. Zaten yeterince biliyor olsaydim, bu listede ne isim vardi ? Buraya 1 ayda yazdiklarim 1 kitap cikarir. Oturur ansiklopedi yazardim mesela..

ISte hal boyleyken, size de vurgulamak istedigimiz, insanlarin biliyorum gibisinden atlamalari durumunda ortada kalabileceklerini hatirlatmak. Ama burada va sen bilmiyorsun, seni linc edecegiz, 40 degnek vurup 1 diye sayacagiz yaklasimi hic birimize itibar getirmez, fayda hic vermez. Bize ve liste adabina yakisan size dogruyu gostermektir, bizde elimizden geldigince bu yolda davranmaya ozen gosteriyoruz. Ama sizi alaya alacak olsak, tu kaka edecek olsak, hastir cekecek olsak, elbette dagarcigimizdan uygun menkibeler de bulurduk.

> asmakta bence. Dilerseniz daha onceki maillerimi okuyunuz FreeBSD yi
> yeni kullaniyorum ve sistemim icin en uygun oldugunu tespit ettim
> herkes denesin kendisi karar versin derim.

Bizde bunu soruyoruz. Ama aldigimiz cevaplar ikna edici gorunmuyor. Dahasi bu konuda tecrubeli olmadiginizi sizin de inkar etmediginiz sekilde kolayca farkediyoruz.

Ama sistem dediginiz sey bir deneme tahtasi degildir. Dahasi ustunkoru yaklasimla bir tecrube ediverin denemeyecek kadar ayrintili bir yaklasimdir. Simdi denemek icin BSD cakip 5 servere 6 ay sonra surama kadar battiktan sonra yeni bir deneme yapmam icin cok gec olur. Bugun MS'yi ayakta tutan tek etmen budur, dikkat edin. Siz birtakim tecrubeler yasamissiniz, bunlari ogrenmek istiyoruz. cvsup diyorsunuz, ikna olmuyoruz. apt-get, apt-rpm, up2date yeterli netice veriyor diyoruz. Bu anda siz birden bir tur savunma pozisyonu aliyor, preemptive multitasking, freedom declaration vs. bir seylere sapiyorsunuz. Fakat goruyoruz ki, siz BSD / Linux karsilastirmasi yerine baska dallara sapiyorsunuz. Ornegin firewall kodu vs. Simid ornegin IPTABLES'in yapamadigi hangi husus sizi ipfw'ye yoneltiyor ? Yada sizin BSD'ye bu kadar iyi derken gerekceniz neler ?

Oncelikle sizin iyi niyetli oldugunuzu dusunuyoruz. Bizi tabiri caizse bir BSD batagina suruklemek gibi bir niyetiniz olmadiginizdan, sadece daha iyisini tavsiye etmek niyetinde oldugunuzu farzediyoruz ama yaklasiminizin birden savunmaya dogru yonlenmesini niyetinizin kotu olmasi suphesi degil ama, tavsiye icin yeterliliginizin kafalarimizda soru isaretine donmesine yol aciyor.

Simdi biz yanlis veya dogru, eksik veya fazla, bildigimizi yaziyoruz. Baska bilenler varsa eksigimizi soylesin, yanlisimizi duzeltsin diye.. Sizden de ayni tavri bekliyoruz.

Lutfen kimsenin size muhalefet, bilhassa TBMM deki gibi bir muhalefet icinde olmadigini kabul ederek, bildiklerinizi paylasmanizi istiyoruz.

Saygi ve sevgiler..

12 Sep 2002 16:27 EEST tarihinde yazmışsınız: