[Linux] Re: Ynt: Re: yazıcı

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 11:30:24 EEST

Merhaba,

Thu, 12 Sep 2002 10:59:56 +0300 tarihinde "Senkron Bilgisayar"
<senkron@farma.net.tr> yazdi:

SB> slackware kurduğum makina 486 dx 100 , 2,2,16 kernel, 1.6 maxtor
SB> disk, hda1 1.5 linux hda2 20mb swap, 16 mb ram. lilo kuramıyorum.
SB> kurduğum zaman
SB> "li" diyor ve kalıyor. hatta diskete yazdım yine aynı şey oldu. mecburen
SB> boot diske mount root=/dev/hda1 diyerek açıyorum. ama müşteriye böyle
SB> veremem tabi. sorun nerede olabilir.
makinanin bios'u diski taniyor mu? bios diski duzgun olarak goremiyorsa
(ornegin 800 mb olarak goruyor olabilir) bu problemi yasayabilir.

her ne kadar linux hemen her makinada bios'tan boyut bagimsiz diski sorunsuz
olarak gorebilse de, diskten direk acabilmeniz icin bios'un da diski duzgun
olarak gormesi gerekiyor.

yoksa lilo'yu disket gibi farkli bir medyada bulundurmaniz gerekir.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694