[Linux] Re: linux & freebsd

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 10 Sep 2002 - 14:35:35 EEST

Merhaba Ulku Hanim ve digerleri,
Ben deneyimli/kidemli bir FreeBSD kullanicisi degilim. Bu nedenle
asagida yazdiginiz bir takim Linux sikintilarini ve FreeBSD
rahatliklarini anlayamiyorum. Satir aralarindaki sorularima yanit
verebilirseniz memnun olurum; bu mesajda yazdiklariniz alabildigine
yuvarlak cumleler oldugundan cok soru sormak zorunda kaldim. Umarim
kusuruma bakmazsiniz...

selamlar,
-bd

On Tue, 2002-09-10 at 13:33, reni wrote:
> Oncelikle belirteyim ki? Kurum bilisim personeli Linux uzerinde bir
> background gerektirdigini dusunurken FreeBSD icin ise cok daha
> sicak oldular. Bende daha stable buldum FreeBSD yi.

Bunu biraz acar misiniz? FreeBSD icin sicak olmak nedir? Hangi anlamda
stable? Linux'ta stable olmayan ne ile karsilasiyordunuz?

> Ancak Linux serverlar bazinda ise biraz s=FDk=FDnti
> yaratiyor gelismekte olan ve surekli kernel derleyen bir sistem icin
> sunucu dusunmek biraz cesaret derim.

Linux sunucu olarak nasil sorunlar yaratiyor? Sistemden kaynaklanan ne
gibi sikintilariniz oluyor? Neden devamli kernel derlemek zorunda
kaliyorsunuz?
=20
> Ben hayatimda ilk defa cvsup yaptim :) inanilmaz bisi idi. Linux da kerne=
> derlerken kernel mi beni derliyordu ben mi kernel i bilmiyorum.

CVSUP ile yeni hazir kernel mi cektiniz yoksa kaynak kodlari cekip yeni
kernel mi derlediniz? Her ikisinin bir eslenigi de Linux dunyasinda yok
mu? Ne gibi bir kolaylik soz konusu?

> Ancak serverlar ve networkler bazinda Linux henuz bu denli basarili degil
> ama cok hizli gelisiyor ileride ne olur bilinmez.

Nasil bir basari?

> Ancak Serverlarda buyuk networklerde risktir bence.. Guvenlik yuzunden ri=
sk

Nasil bir guvenlik riski soz konusudur?

sevgiler, selamlar.
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975