[Linux] Re: Linux Istanbul 2002

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 09:24:03 EEST

> Selamlar..

Selam,

>gibi bir dagitim haline getirecektir. Bir diger tarafta ise Sevgili
>Murat KOC ve Frontsite'i goruyoruz. Bence bu olusum, ilerde son derece
>guzel bir OS dagitim cikmasina gebe. Sevgili Murat KOC cevap vermeme
>hakkini sonuna kadar kullanabilir. Fakat onun kernel, FS, vs.
>altyapisini onu bir gun mutlaka yeni bir dagitim yapmaya goturecegini
>hissediyorum. Bu arada FrontSite veya sayin KOC'un boyle bir girisimi
>varmi, yokmu ? Zerre kadar haberim yok. Fakat o know-how'un onlari o
>noktaya goturecegi kacinilmaz gibi gorunuyor.

Aslinda dedigin sekilde cevap vermeme hakkimi kullanmak istiyordum ama
bir iki birsey karalamak istedim yine de. Turkce bir os hazirlama
fikrine eger ise yarar birseyler eklemiyorsa cok da taraftar degilim.
Dikkat edersen "yeni birseyler" demedim. Bircok sey yeni olabilir ama
ise yaramayabilir. Su an Turkiye deki herhangi bir Turkce Linux
dagitiminin, SuSE veya RedHaT gibi dagitimlarin Turkcelestirilmis
hallerinden daha fazla birsey verdigini dusunmuyorum. Yeni ve ise yarar
birseyler cikarsa birgun ortaya sevinirim o ayri.

Dolayisi ile de yeni Turkce Linux Dagitimi hazirlamayi dusunmuyorum. Bu
is arkada bir elin parmaklari kadar kisi ile yapilabilecek bir is
degildir. Ciddi bir calisma ister, ciddi bir destek ister, ciddi bir
arastirma ister. Acikcasi eger bir dagitim yapsa idim "aaa su su pakette
acik cikmis, bizimki de su dagitimin paketlerini kullaniyor, onun
patchlerini alayim" demek istemem. Ki gordugum kadari ile Turkce
herhangi bir Linux dagitimi birakin taban olarak aldigi dagitimin
paketleri ile sistemi guncellemeyi, herhangi bir update isini de yapiyor
degil. Ki bu dagitimlar ciktiklarindan beri onlarca pakette guvenlik
aciklari (remote olanlar dahil) cikti. Bunlarin herhangi birinin nasil
bu dagitimlarda update edilecegi veya bu dagitimlar icin hazirlanmis
olan guvenlik update leri veya buna benzer birsey goremiyorum ben.
Bu durumda herhangi bir sekilde server olarak kullanamam, birakin server
i net e bagli herhangi bir makina da dahi kullanamam.

Dolayisi ile bu sekilde bir dagitim olusturma fikrine cok sicak
bakmiyorum. Bence profesyonel bir calisma sekli degildir bu. Ben ise
yaptigim isleri profesyonel anlamda yapmayi daha cok tercih ediyorum.
Ticari olarak dusunmek ayri bir olay ama yaptiginiz isin de bir
guzelligi olmali diye dusunuyorum.

Neyse zaten yakinda Sayin Siyami Kahyaoglu' nun soyledigine gore Turkiye
deki oldukca (en buyuklerden) buyuk bir firma gercek anlamda profesyonel
bir sekilde (yani yukarda dediklerimi icerek sekilde) bir Turkce Linux
dagitimi cikaracak.

Bu calismanin cok daha profesyonel bir calisma olacagina inaniyorum ve
acikcasi boyle bir dagitimi desteklemeyi, kendimin cikarmasi veya
arkasinda birkac kisinin bulundugu bir dagitima destek vermeye tercih
ediyorum.

Fikirlerim kisiseldir. Sadece beni baglar. Calistigim kurum veya baska
kisilerle hicbir alakasi yoktur. Yani mailine frontsite olarak degil
Murat Koc olarak cevap veriyorum.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part