[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 16 Oct 2002 - 13:54:34 EEST

> Selamlar,

Selam,

> Konu bu zaten :). Gereklilik meselesindeki hassasiyetimizi sanirim
> anlatabilmisiz. O zaman bu konuda konusmaya devam etmemizin luzumu yok.

tabii ki onda bir sorunumuz yok zaten.

> Aslinda konudan oldukca uzak bir tartisma olacak ama madem basladik
> listedekiler de uygun gorur ise devam edelim. Asil olarak benim soylemek
> istedigim herhangi bir failureden etkilenen bir adet sistemin var ise
> onun bir SPOF olabilecegi yonunde idi. Ama SPOF analizine yine de
> bakarsak...

Ben aliskinim atilmaya :),

> [...]
> vardir :
>
> * A list of network-attached components
> * A list of all services
>
> dolayisi ile eger ben bir SPOF anzlizi yapiyorsam network-attched
> komponentlerin herbirini de analizime dahil etmeliyim. Aslina bakarsan
> yukaridaki liste de tam degildir. Bu liste goruldugu gibi standalone
> aygitlari, sistem bilesenlerini vs. icerisine almaz. Ayni zamanda guc
> (power) gibi dis etkenleri de barindirmaz. Bu neden ile ideal bir SPOF
> analizinde ortamdaki tum bilesenlerin analize dahil edilmesi

duvardan gecen kablolari da eklemek lazim :)

> Parcalari degistirmek icin harcadigin zaman bir failure degil midir ?

degildir. Failure analiz bilesenlerinden biridir. Ama failure degildir.

> Bahsetmek istedigim buydu. Eger senin isini gorecek (bu ornekte
> is=yolalmak sanirim :), hemen degistirebilecegin bir araba yoksa failure
> yaamis olursun... Gerci araba degistirme suresi de bir failure dur ama
> tahmin edersin ki dinamo degistirmekden daha kisa bir failure :)).

Simdi burada sistemi sen ferrari nin yaninda bir suru seyi katarak
dusunuyorsun. Ben sistemi zseries olarak bakarsam sadece ferrari olarak
dusunuyorum. Ama bilgi islem odasi dersem, o zaman ferrari + yol olarak
dusunmem gerekir. Bu durumda bilgi islem odasinda olabilecek herahngi
bir su basmasi da benim icin bir failure niteligi tasir ve buna uygun da
onlem almami gerektirir. Bu da senin verdigin ornekte su anlama geliyor:
Ferrari ile yolda gidiyorsun ama bir yerde yol bozuldu ilerleyemiyorsun
bu durumda SPOF i onlemek icin yol u da degistirmen gerekir.

SPOF, sistem olarak neyi dusundugune bagli olarak degisir. Biz burada
donanim bazli olarak dusunuyoruz, ki maillerin basinda da ben bu
sistemler icin diye s/390 i kastederek SPOF oyle yoktur dedim.

Butun bir bilgi islem binasi icin degil.

Bu durumda sunu da belirtmem gerekir. Bazi yerler varki datacenter adi
binanin adi ama bina fale bir bina yani ici bos bombalamalardan filan
korunmak icin icinden geciyorsunuz, yerin 3 kat asagisina iniyorsunuz
orada asil datacenter. Boylesi butun bir sistem dusunursek o zaman butun
ferrari+yol kavramini dusunurek yani sistemi yol alma olarak dusunerek
SPOF dedigimizde ferrari nin yedeginin olmasi yolun yedegi olmasi gibi
seyler soyleriz. Ama sadece ferrariden bahsediyorsak o zaman dinamodan,
lastikten bahsederiz.

Sanirim simdi daha aciklayici oldu anlatmak istedigim sey?

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 63-42 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part