[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 16 Oct 2002 - 13:05:18 EEST

Wed, Oct 16, 2002 at 12:19:48PM +0300 , Murat Koc :
> Selam,

Selamlar,

> Sevgili Baris, evet bu son sorunda haklisin. Himm cok nadir durumlar cok
> degisken olabiliyor ama bugun TR daki butun bankalarda nerede ise s390
> lar olmasi lazim, kamu kurumlarinda ... extreme bir ornek olarak British
> Airways de 12 tane var :)

Konu bu zaten :). Gereklilik meselesindeki hassasiyetimizi sanirim
anlatabilmisiz. O zaman bu konuda konusmaya devam etmemizin luzumu yok.

> Once makinada bildiginiz anlamda gigabit ethernet seklinde bir yapi yok.
> OSA denilen bir yapi var bunu ister ethernet, ister gigabit ethernet

Bunu biliyorum, en azindan speclerinde bu sekilde belirtiliyor.

> ister ivir zivir olarak tanimlayabiliyorsun ve kullanabiliyorsun. OSA
> (Open System Adaptor) Sonra himm bu makinaya gelen kablolardan birinin
> kopmasi makinaya ait olan bir SPOF degildir. Switchlerinin yedek sistemi
> olur, routing lerinin yedekleri olur olur da olur yani. Bunlarin makina

Aslinda konudan oldukca uzak bir tartisma olacak ama madem basladik
listedekiler de uygun gorur ise devam edelim. Asil olarak benim soylemek
istedigim herhangi bir failureden etkilenen bir adet sistemin var ise
onun bir SPOF olabilecegi yonunde idi. Ama SPOF analizine yine de
bakarsak...

Bildigin gibi SPOF analizinde analize dahil edilecek iki onemli madde
vardir :

* A list of network-attached components
* A list of all services

dolayisi ile eger ben bir SPOF anzlizi yapiyorsam network-attched
komponentlerin herbirini de analizime dahil etmeliyim. Aslina bakarsan
yukaridaki liste de tam degildir. Bu liste goruldugu gibi standalone
aygitlari, sistem bilesenlerini vs. icerisine almaz. Ayni zamanda guc
(power) gibi dis etkenleri de barindirmaz. Bu neden ile ideal bir SPOF
analizinde ortamdaki tum bilesenlerin analize dahil edilmesi
gerekmektedir.

> ile alakasi yoktur. Basina ucak dustu filan dersen bu sefer de disaster
> recovery sistemlerden bahsetmeye baslarsin. Eger ama uzak mesafeli

Bunu konuyu abartmak biraz nese katmak icin yazmistim :)).

> disaster recovery lerden bahsediyorsan da cok cok buyuk bir kurumsundur.
> Yani makinanin SPOF olmasi ile butun system in SPOF olmasini ayirmak
> lazim. Ben makinadaki SPOF dan bahsediyorum yani system olarak makinayi
> aliyorum.
>
> Sonuc olarak tek(single) bir aletin varsa failure oldugu zaman da bu
> single point of failure olmaz.
>
> Single point of failure un ne oldugunu aciklayayim. Aslinda single of

[snip]

> Umarim yanlis bilgi vermemisimdir ve anlatmak istedigimi
> anlatabilmisimdir.

SPOF analizinin yapilisi ile ilgili verdigin bilgiler dogru fakat
analize dahil edilmesi gereken bilesenlerin seciminde sanirim gozden
kacirdiklarin var. Yoksa SPOF analizinin geleneksel, deneysel (bildigim)
tum tanimlari senin de anlattigin sekilde anlatir analiz yontemini.

Anlatmak istedigini anliyorum ve biliyorum, umarim ben de
anlatabilmisimdir anlatmak istedigimi :).

> ama kotu bir benzetme olmus hakkaten :)) saka saka burada ferrari yi
> degistirmekten degil. Ferrari nin parcalarini degistirmek bahsedersek
> SPOF dan bahsedebiliriz. Eger bir ferrari lerden cluster yaparsak o

Parcalari degistirmek icin harcadigin zaman bir failure degil midir ?
Bahsetmek istedigim buydu. Eger senin isini gorecek (bu ornekte
is=yolalmak sanirim :), hemen degistirebilecegin bir araba yoksa failure
yaamis olursun... Gerci araba degistirme suresi de bir failure dur ama
tahmin edersin ki dinamo degistirmekden daha kisa bir failure :)).

iyi calismalar,

--
Baris Metin
GELECEK A.S.