[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 16 Oct 2002 - 14:00:16 EEST

Wed, Oct 16, 2002 at 01:54:34PM +0300 , Murat Koc :

> Selam,

> tabii ki onda bir sorunumuz yok zaten.

> Ben aliskinim atilmaya :),

> duvardan gecen kablolari da eklemek lazim :)

Kesinlikle, daha da abartilabilir tabi, ama neyse :))...

> degildir. Failure analiz bilesenlerinden biridir. Ama failure degildir.

Hizmet verilmeyen bir zaman olur senin parca degistirmen. Buna nasil
failure degildir diyebiliriz ki?

> Simdi burada sistemi sen ferrari nin yaninda bir suru seyi katarak
> dusunuyorsun. Ben sistemi zseries olarak bakarsam sadece ferrari olarak
> dusunuyorum. Ama bilgi islem odasi dersem, o zaman ferrari + yol olarak
> dusunmem gerekir. Bu durumda bilgi islem odasinda olabilecek herahngi
> bir su basmasi da benim icin bir failure niteligi tasir ve buna uygun da
> onlem almami gerektirir. Bu da senin verdigin ornekte su anlama geliyor:
> Ferrari ile yolda gidiyorsun ama bir yerde yol bozuldu ilerleyemiyorsun
> bu durumda SPOF i onlemek icin yol u da degistirmen gerekir.

O zaman iyice abartiriz :). Sonuc olarak senin S390 ile hizmet verdigin
bir isletme ise isletme icin de SPOF analizlerinin yapilmasini isteriz.
Cogu isletme icin executive managment team SPOF'dur, ama sen s390
kullandigina gore buyuk bir isletmesindir ki divisional managment team
senin icin SPOF olur, vs. vs. Ayri ayri her bolum icin de SPOF
analizleri yapmaya baslarsin... Zaten bunlar konumuzun oldukca disinda
kaliyor.

Her ne ise dedigim gibi konumuzun oldukca disina ciktik. Istersen
ozelden devam edelim. Ben alisik degilim atilmaya :)).

> Sanirim simdi daha aciklayici oldu anlatmak istedigim sey?

OK, anlayabildim, eminim liste uyeleri de anlamislardir her ikimizin de
deginmek istedigi konuyu...

iyi calismalar,

--
Baris Metin