[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 16 Oct 2002 - 11:03:26 EEST

Selam,

> Bence bir üniversitenin bu özellikte bir sunucuya ihtiyacı kolay kolay olmaz.
>Eğer yüksek başarımlı hesaplama (HPC) gibi bir düşünceliri var ise çok
>daha ucuza bu işin bitebileceğini gördüm. 16 işlemcili bir SunFire (12K
>IIRC) ve yüksek kapasiteli bir veri depolama ağı için bir alım yapıldı
>bizim üniversitede ve listeden konuşulan fiyatların 4 te 1 bile
>ödenmedi.

Tufan (bilmiyorum Seref mi demeliyim?), universite icin ozel fiyat
yapilmistir. Sunfire 12k nin liste fiyati 16CPU icin $1,135,435.00

http://store.sun.com/catalog/doc/BrowsePage.jhtml?catid=80487

dan gorulebilecegi uzere.

Bir baska ek ise birakalim 12K i, 15K nin 106 CPU ile verebildigi islem
gucunu 32CPU ile verebilen IBM pseries 690 (regatta) lar yari
fiyatinadir. Regatta lar ayni zamanda HPC icin de kullanilirlar.

15K larin en ust versiyonu yaklasik $4.000.000 iken pseries in 690 en
ust versiyonu $2.000.000 . Yani aslinda ITU benim de universitem ve
kazik yemis. Ki benzer nitelikte indirimler de IBM tarafindan da
yapilabilirdi (her ne kadar onlarin adina konusamasamda tahmini
soyluyorum cunku onceden de yapildi)

Temennim, ogrenci otomasyonu icin gidip milyon dolar veren ve kayit
zamaninda 5 makinadan sadece 1 i calisabilen bu yuzden ogrencilerin
gecenin korunde veya sabahin cok erken saatinde kayit yapmaya
calistiklari, baglantinin ITU icinden dahi yapilamaz hale geldigi bir
sisteme benzemeyecek sekilde bu alinan sistemin kullanilmasidir.

Bence universiteler icin bu tur sunucular veya baska seyler ihtiyaci yok
veya luks degildir. Ama sadece gercekten hakki verilerek kullaniliyorsa.

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 63-42 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part