[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Tue 15 Oct 2002 - 17:34:16 EEST

Tue, Oct 15, 2002 at 09:52:32AM +0300 , Murat Koc :

> Selam,

Selamlar,

> Acikcasi gelen cevaplari ve bu cevabi bu makinalarin bilinmemesinin
> sonucu diye yorumluyorum. single point of failure olayi bu makinalarda

Sevgili Murat, bu makinalardan birine dokunma firsatim olmadi fakat
tanitimlarinda, vs. anlatildigi kadar taniyorum. Bence cok *nadir*
durumlar haric hemen hic kimsenin ihtiyaci olmaz. Ustelik burada "bu makina
hakkinda ne dusunuyorsunuz, almaya deger mi acaba?" seklinde bir soru
soruluyorsa, kesinlikle alinmaz derim. Allah askina, boyle bir makina ile
yapilabilecekleri sen biliyorsun. Bunlari yapmayi planlayan biri gelip
de burada alsam mi acaba der mi ???

SPOF'a gelince, konuya ben bu sekilde yaklasmamistim ama fikrimi
soyleyeyim :). Ola ki makinadaki gigabit etherneti, vs. kullanmayi uygun
gordun ve bu alete gelen kablolardan birinin koptugunu dusunelim (olmaz
deme lutfen :). Bu da bir SPOF degil mi. Veya switchlerin bozuldu, bu
makinayi koydugun yerde cok ciddi elektirik poblemleri yasamaya
basladin. Uzerine ucak dustu, vs. vs. :). Sonuc olarak tek (single) bir
aletin varsa failure oldugu zaman da bu single point of failure olmaz
mi?

Ister ferrari kullan ister sahin araba bozuldugu zaman yaninda
hemen degistirebilecegin bir araba yoksa arabanin bozulmasi ile
kalirsin. Su tarihden beri ferrarilere hicbirsey olmuyor. Soyle kotu
kosullarda bile canavar gibi calisir da desen bu bole degil midir ?
(kotu bir benzetme oldu ama hadi neyse :)... Ama hemen hemen her cozumde
bu tur sIkIntilari yasaman mumkundur dersen anlayabilirim...

> olmuyor. Bu makinalar yeni adlari ile zSeries olarak gecen s390
> makinalardir. Bildiginiz x86 mimari, cpu ivir zivir ne varsa unutun bu
> makinalar icin. fiyatlari $1-2.000.000 civarindadir. Zamaninda makinanin
> yarisina kadar su basmis olan bir yerde disk su fiskirtirken I/O islemi
> yapan ve tikir tikir calisan sistemlerdir.
>
> Eger birisi veya kurum bir zSeries makina alacaksa bunun icin gercekten
> iyi sebepler vardir. Kimse birkac milyon dolayi sokaga atmaz. Bu

Biz de bundan bahsediyoruz. Eger bu makinayi almak icin iyi sebepleri
varsa zaten burada "acaba alsam mi" seklinde bir soru sormaz, bunun
yerine zaten projesini yapmis kendisine uygun bir/birkac makina aramaya
baslamistir. Ama "external modem mi alsam, yoksa internal modemler isimi
gorur mu?" seklinde degil, gidip en azindan
http://www-1.ibm.com/servers/eserver/zseries/ adresini karistirarak.
Hatta boyle bir projeye girdi ise muhtemelen deneyimli eller ile ise
baslamistir, onlarin deneyimlerinden faydalanarak, var olan projeleri
inceleyerek... Biri bana s390 alsam mi acaba derse Doruk'un dedigi gibi
"kahve yapmak icin mi kullanacaksiniz?" derim...

iyi calismalar,

--
Baris Metin
GELECEK A.S.