[Linux] Re: cinik

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 15 Oct 2002 - 21:22:56 EEST

On Tue, 15 Oct 2002, Senol GULER wrote:
> Sistemde cinik dosyas=FDn=FD rastlay=FDnca ad=FD tuhaf=FDma gitti=F0i i=
=E7in
> internet ten bakt=FD=F0=FDmda bunun bir worm oldu=F0u ve UDP 1978 portunu
> d=FD=FEar=FDya a=E7t=FD=F0=FD t=FCrden bilgiler okuyunca cinik dosyalar=
=FDn=FD sistemden
> sildim .Sistemi restart etmeme ra=F0men dmesg komutu ile a=FEa=F0=FDdaki
> =E7=FDkt=FDlar=FD al=FDyorum .

Merhaba,
Cinik peer-to-peer (p2p) calisan bir UDP flooding saldiri aracidir.
Cinik'in tek bir "sahibi" yoktur. Cinik'li bilgisayarlar birbirini bulur
ve belirli araliklar ile "hala calisir olduklarini" duyururlar.

Siz bilgisayarinizdan cinik'i silseniz de eski peer'lar uzunca bir sure
daha size paket gondermeye devam edecektir. Yapilabilecek tek sey upstream
provider'dan UDP 1978 port'una gelen ve giden trafigi kestirmek olabilir.

sevgiler, selamlar,
-bd