[Linux] Re: ibm main frame R35 & R45

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 15 Oct 2002 - 09:52:32 EEST

Selam,

> Baris'a ve doruk'a tamamiyle katiliyorum. x86
> sistemler gercektende cok gelisti. Bu makinalari
> parallel kullanarak cok buyuk tasarufflar elde
> edilebiliyor. Zaten Linux (ya da diger OSS 'lar)'te
> bunun icin bicilmis kaftan. Linux ile nelerin
> basarildigini gormek icin www.top500.org 'a bakmak
> yeterli. Gerci burasi tamamen uc noktalar ama bir
> fikir verebilir. Ustelik bu alinan tek makina
> SPOF(single point of Failure) olabiliyor. Onun yerine
> daha ucuz (hatta cok ucuz) 10 tane makina alip yukler
> dengelenebilir vs. vs.

Acikcasi gelen cevaplari ve bu cevabi bu makinalarin bilinmemesinin
sonucu diye yorumluyorum. single point of failure olayi bu makinalarda
olmuyor. Bu makinalar yeni adlari ile zSeries olarak gecen s390
makinalardir. Bildiginiz x86 mimari, cpu ivir zivir ne varsa unutun bu
makinalar icin. fiyatlari $1-2.000.000 civarindadir. Zamaninda makinanin
yarisina kadar su basmis olan bir yerde disk su fiskirtirken I/O islemi
yapan ve tikir tikir calisan sistemlerdir.

Eger birisi veya kurum bir zSeries makina alacaksa bunun icin gercekten
iyi sebepler vardir. Kimse birkac milyon dolayi sokaga atmaz. Bu
makinalar cok kritik yerlerde kullanilir uptime lari %99,999 civaridir
(senede 5 dakika filan down o da maintenance icin) bugune kadar TR da 15
yilda iki defa bu makinalarda sorun olmustur o da firmware update i
sonrasi duzelmistir.

Lutfen bu sistemler icin x86 mantigi ile dusunerek yorum yapmayalim.
Burada mail ile de yapabileceklerinizi bu sistemlerle anlatmak ise cok
zordur. En basitinden ustune su ana denenmis LPAR altinda tam 41.000
tane linux yukleyebilirsiniz ve hepsi birbirinden bagimsiz olabilir.
arada 2Gb/s virtual connection olur ...

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 222 68 63-42 fax: +90 212 222 68 35 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part