[Linux] Re: off topic..

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sat 30 Mar 2002 - 05:53:55 EET

Selamlar..

On Fri, 29 Mar 2002 20:31:45 +0200 (EET)
Genco Yilmaz <genco@ilkyar.org> wrote:

> merhabalar,
> network teknolojileri ile ilgili bir soru kafama takildi.(Bu soruyu bu
> listeye gondermek istemezdim,bu nedenler cisco yonlendiriciler ve ag
> teknolojileri uzerine aktif,trafigi yogun olan turkce bir tartisma listesi onerebilir misiniz?)
> Simdi sorum:
>
> IEEE802.3 standardina gore 1000BaseX calisan bir networkte

1000BaseX ? Bu 1000Base'lerin genel bir tanimi. Networkler, 1000BaseTX, 1000BaseFX vs olurlar da..

> carrier extension bit'leri kullaniliyor.Fast ethernette ya da 10mbit
> ethernette boyle bir durum yok, 64 byte yetiyor.(Bu extension bitleri
> neden kullanilmak zorunda) Gecikme gerceklesiyorsa nedenini
> anlayaamdim.Bunun network capini 100 metreye cikardigi soyleniyor.(20
> metre yerine)

Reconsilison layeri icin, GMII devresine, alici (RX devresinde), RX_CLK'nin senkronizasyonu icin, verici, TX datanin 0:7 bitleriyle, TX_EN ve TX_ER bitlerinin ardindan "carrier extension" gonderilir.

Ne kadar anlasilir oldu degil mi ?

Basit ve yalin, tam dogru olmasa da konuyu anlamak icin yetecek bir tanim su olacaktir. Bu bitler, Reconsilison Layer'den GMII (Gigabit Media Independent Interface) ye ulasinca, GMII'nin kendini ust layere senkronize etmesini saglamis olur. Bu carrier extend bitleri ethernet kartinin icinde donen bir olaydir. Sizin 64 Bayt yetiyordu mevzusu, Gigabit ethernetlerde kullanilan Peramble bitleri icin gecerlidir. Bu bitler binary 10101010 seklinde 7 bayttir ve, transmisyonun 7 bayt daha az olmasina yol acar. Bu bitler sayesinde alici kendini kablodaki sinyale senkronize eder. Bu, Teletext yayinlarinda da kullanilan, bozuk sinyalleri islemek icin etkili bir metottur.

Gigabit Ethernetin yapisi cok karisiktir. Kablo uzerindeki sahalar sunlardir bildigim kadariyla:

Gigabit gibi hizlarda ucuz maliyetli bir cozum olusturmak hakikaten karisik bir durumdur. Ustelik bunu 100BaseX, 10BaseX vs. ile de uyumlu olacak sekilde yapiyorsaniz. Soyledigim gibi, bu bilgiler tam anlamiyla dogru ve yeterli degil. Bunlari tamamen anlatabilmek icin, MII, GMII, Reconsilison Layer vs. iyice bir ele almak gerekiyor. Standart transmission hatlari bir empedans zinciridir ve mutlak bir gecikmeleri olur. Bunlari vs. kompanze etmek icin boyle karisik teknikler kullaniliyor. IEEE 802.3'u iyice bir okumak lazim bunu anlamak icin.

Saygi ve sevgiler..