[Linux] Re: Slackware ve Ses Sorunu

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 28 Mar 2002 - 14:15:29 EET

Merhaba,

Thu, 28 Mar 2002 10:48:23 +0200 tarihinde "HASAN OZGUR ZAVALSIZ" <997048@students.emu.edu.tr> yazdi:

HOZ> bir ornek daha vermek gerekirse redhat da internet servislerini acmak
HOZ> kapamak icin ntsys (yanlis yazdim ama..) gibi bir komut wardi,setup danda
HOZ> ayni yere girilebiliyor.Slckware de ise oyle bir komut yine
HOZ> yok.Ama /etc/services ile oynayinca halledebiliyorum.
/etc/rc.d/ altinda makina acilirken (ya da kapanirken) calisan scriptler bulunur, orada istediginiz servisleri ekleyip cikarabilirsiniz.

HOZ> bu tur farklari nasil anlayabiliriz .
HOZ> veya /etc ,/dev gibi partitionlar neye hukmeder.
HOZ> (/etc sistem ile ilgili bilgileri,acilisla ilgili gibi)
/etc dizini sisteminizle ilgili tum ayar dosyalarini icerir.

/dev sistemdeki tum aygitlari icerir, birebir erismeniz ya da bir degisiklik yapmaniz genelde gerekmeyebilir. zaten kullandiginiz programlar sizin icin /dev/* 'a bol bol erisirler :-)

HOZ> ses kartim :creative 128bit
ses kartinizin modulunu cekirdege yuklemeniz yeterli. /usr/src/linux altinda cekirdegin kaynak kodlari bulunur. sistemdeki hali hazirda var olan moduller /lib/modules/ dizini altindadir. oradan gidip ses kartinizin modulunu bulup modprobe komutuyla da yukleyebilirsiniz.

hayatinizin daha kolaylasmasi icin cekirdeginize kernel module loader (kmod) destegi verebilirsiniz. bu durumda cekirdek sizin icin ihtiyac olan modulu sizden bir sey beklemeksizin otomatik olarak yukleyecektir.

slackware cok standart bir linux dagitimi, pek kullanici dostu sayilmaz. diger dagitimlarin kullanicilarin islerini kolaylastirmak icin yerlestirdikleri bircok ufak tefek basit ama is goren programciklarin coguna sahip degil. hayatinizi kolaylastirmak icin baska bir dagitimi dusunebilirsiniz :-)

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694