[Linux] Re: Slackware ve Ses Sorunu

From: Zeynep Arslanoglu (zeynep104@yahoo.com)
Date: Thu 28 Mar 2002 - 18:52:36 EET

--- HASAN OZGUR ZAVALSIZ <997048@students.emu.edu.tr>
wrote:
> Merhaba,
> daha onceden Redhat 7.0 kullaniyordum.Simdi
> Slackware 8.0 a gectim.
> ama her kullanicinin oldugu gibi benimde sorunlarim
> oluyor.
> mesela ses kartim creative 128bit redhat da
> "sndconfig --noprobe" e
> calistirdigimda ses kartini
> tanitabiliyordum.Slackware da sndconfig gibi
> bir programcik(!) yok.

8.0 Slackware'de PNP VIBRA 16 ses akrti kullanmistim
bir zamanlar ama slackware'de ses kartini tanitmak
icin yeniden cekirdek derlemeniz ve ses kartinizin
destegini vermeniz gerekiyor. Kartiniza ozel olarak
neler yapabileceginizi /usr/src/linux/Documentation
dizinindeki sound bolumunden bulabilirsiniz. Her kart
icin ayri ayri islemler anlatilmistir.

> bir ornek daha vermek gerekirse redhat da internet
> servislerini acmak
> kapamak icin ntsys (yanlis yazdim ama..) gibi bir
> komut wardi,setup danda
> ayni yere girilebiliyor.Slckware de ise oyle bir
> komut yine
> yok.Ama /etc/services ile oynayinca
> halledebiliyorum.
Fakat internet servislerini calistirip calistirmamak
icin yapmaniz gereken bu dosyayla degil inetd.conf ile
oynamaktir. Bu dosyadan onlarin calistigi portlari
acar ya da kapatirsiniz.

> bu tur farklari nasil anlayabiliriz .
> veya /etc ,/dev gibi partitionlar neye hukmeder.
> (/etc sistem ile ilgili bilgileri,acilisla ilgili
> gibi)

Filesystem Hierarchy Standard diye arattiginizda dizin
yapisi icinde nerede ne var ve ne ise yarar
sorularinin cevaplarini bulabilirsiniz.

> ses kartim :creative 128bit
>
> Sevgiler,Saygilar
> Hasan