[Linux] Re: windows 2000

From: Baris Hasdemir (penguen@lycos.co.uk)
Date: Tue 26 Mar 2002 - 13:50:51 EET

selam,

Ayni diske linuxla birlikte sadece windowsun envayi cesidini degil daha
da bol sayida farkli isletim sistemlerini kurulabileceginiz gibi, farkli
hard disklere de rahatlikla kurabilirsiniz.

LILO guclu bir 'isletim sistemi yukleyici'. Ayarlari dogru yaptiginiza
emin olmak icin LILO-howto yu okuyabilirsiniz. Ne var ki, artik, bircok
dagitim kurulum esnasinda ve sonrasinda lilo'yu ayarlayan arabirimler
gelistirmis vaziyetteler. Linux'u kurarken kurulumun LILO basamagina
geldiginizde biraz daha temkinli davranip, yardim bolumlerini okumakta
fayda olabilir.

Kisisel tavsiyem liloyu MBR'ye (master boot record'a) kurmanizdir.
Kullanacaginiz MBR BIOS'unuzun default hard diskinin MBR'si olmalidir.
Atiyorum ide0(primary master)'dan boot ediyorsa bu diskin MBR'si.

sevgiler,
baris