[Linux] Re: [Fwd: Suse 7.3 ile ilgili birkac soruya devam...]

From: PCc0d3r (pcc0d3r@yahoo.com)
Date: Fri 22 Mar 2002 - 12:59:23 EET

On Sun, 24 Mar 2002 11:54:44 +0200
"Feramus" <cferamus@yahoo.com> wrote:

~]
~] bir cok defa linux u yeniden kurmam gerekti. hala turkçeleme olayını
~] gerçekleştiremedim. bu yuzden her bikkinliktan sonra yeniden baslamak
~] yerine solugunuzu uzun tutmanizi oneririrm.
~]
~] bu arada guruba soyle bir soru yonltmek istiyorum. bu tuhaf bir durum
~] open office i kurdum. win fontlarini bir dizine attim usr/x11 altinda bir
~] dizine mkfontdir komutunu verdim. excel formatinda içinde turkce

sorununuz sadece excel ise kesinlike gnumeric kullanmanizi tavsiye derim!

~] karakterlerin oldugu bulundugu bir dosyayi actim hersey turkce :)) ama dolu
~] bir hucreyi edit konumuna alip yumusak g ve yumusak s harflerini yazmaya
~] kalktigimda malum su proglemli harfler cikiyor. dusundumki eger onceden
~] yazilmis harfleri dıgru gosteriyor ve yeni yazilan harfleri gostermiyor ise
~] klavye duzeninde bir hata var demektir. dogru klavye duzenini nasil
~] saglayabiliriz. bir tuhaf sey daha soyleyeyim bu sorunlar konsolda
~] olusmuyor. yani konsol harfleri dogru basiyor. bu konu ile ilgili calisma
~] yapan varmi. eger hem konsol hemde x te sorunsuz turkce yazan varsa bunu
~] nasil yaptigini bizimle paylasirsa memnun oluruz.

benim bir ricam olacak
herhangi bir office paketini turkce kurmus ve kullanbilmis olan varsa
linux altinda lutfen bunun ile ilgili ayrintili guzel bir dokuman yazabilir mi?

listede cok defalar gordum bu tr office sorununu
bende office'i indirip kullanmak istiyorum
ama ya bir de tr fontlari calistiramazsam
o zaman yaklasik 200 mb'lik dosya elimde patlar

o yuzden lutfen rica ediyorum
su isi yapan/bilen birisi soyle cillop gibi bir dokuman yazsin
hem bizi hemde bizden sonrakileri sevindirsin...

saygilar...

--
PCc0d3r
http://xgen.linux.org.tr/