[Linux] Re: [Fwd: Suse 7.3 ile ilgili birkac soruya devam...]

From: Feramus (cferamus@yahoo.com)
Date: Sun 24 Mar 2002 - 11:54:44 EET

bir cok defa linux u yeniden kurmam gerekti. hala turkçeleme olayını
gerçekleştiremedim. bu yuzden her bikkinliktan sonra yeniden baslamak
yerine solugunuzu uzun tutmanizi oneririrm.

bu arada guruba soyle bir soru yonltmek istiyorum. bu tuhaf bir durum
open office i kurdum. win fontlarini bir dizine attim usr/x11 altinda bir
dizine mkfontdir komutunu verdim. excel formatinda içinde turkce
karakterlerin oldugu bulundugu bir dosyayi actim hersey turkce :)) ama dolu
bir hucreyi edit konumuna alip yumusak g ve yumusak s harflerini yazmaya
kalktigimda malum su proglemli harfler cikiyor. dusundumki eger onceden
yazilmis harfleri dıgru gosteriyor ve yeni yazilan harfleri gostermiyor ise
klavye duzeninde bir hata var demektir. dogru klavye duzenini nasil
saglayabiliriz. bir tuhaf sey daha soyleyeyim bu sorunlar konsolda
olusmuyor. yani konsol harfleri dogru basiyor. bu konu ile ilgili calisma
yapan varmi. eger hem konsol hemde x te sorunsuz turkce yazan varsa bunu
nasil yaptigini bizimle paylasirsa memnun oluruz.

sevgiler