[Linux] Re: Suse 7.3 ve birkac soru

From: Feramus (cferamus@yahoo.com)
Date: Fri 22 Mar 2002 - 20:23:34 EET

selam
----- Original Message -----
From: <sober@superonline.com>
To: <linux@linux.org.tr>
Sent: Friday, March 22, 2002 11:34 AM
Subject: [Linux] Suse 7.3 ve birkac soru

> Selamlar,
>
> Sonunda bende linuxcu oldum ve de tabii ki bir suru sorunum var, bunlardan
> sadece bikac tanesini size sormakla baslamak istiyorum burdaki mesajlarima
:)

> 1- Cdyi takip kurmak icin reboot ettigimde, normal installation seciliyse
> kilitlenip kaliyor, ancak installation with safe settings dersem
kurabiliyorum?
> Neden
bu benimde basima geldi. ama cok onemsemeyin derim

> 2- Biosumunda plug and play OS installed NO secenegi tikli, linux icin
bunu ne
> yapmaliyim
bunun da o kadar sorun oldugunu sanmiyorum.

> 3-256MB RD800 Ram, P4 1.7 ve de winfast ti-200 ekran kartim var, sistemimi
cok
> yeni kurdum... ama linux bana biraz yavas geliyor acikcasi, mesela bu
mesaji
> yazdigim mozillanin acilmasi gereginden fazla suruyormus gibi geliyor
bana,
> acaba performansimdan tam faydalanamiyomuyum?
boyle birsey pek mumkun degil. belkide ayarlarinizda sorun vardir. windows
sun son surumleri programlari hizli baslatmak icin cesitli imkanlar
sunuyordu. mozilla sadece bir email client degil. ayni zamanda tarayici
haber gurubu okuyucusu vs... bir program. mozillanin hizini netscape i win
makinada calistirirkenki hiz ila karsilastirin. linuxun daha hizli oldugunu
goreceksiniz. windows explorer e hemen yukluyor. siz butona bastiginizda
hemen karsiniza geliyor. ama explorer zaten win ile tumlesik geliyor. linux
un hizini olcerken ms menseili olmayan proglarin hizi ile karsilastirin.

> 4- Internet de windows a oranla daha yavasmis gibi geliyor, vede cok sik
> dusuyorum (baglantim sol, ve de win altinda hic dusmezdim)
bu ne ile baglandiginiza bagli. kopmalari sonlandiran iki etmen vardir. 1.
modemin hatti kesmesi 2. bir progun hattı modeme kestirmesi. eger wvdial
kullaniyorsaniz interneti 2 dakika (yanlis hatirlamiyorsam) kullanmazsaniz
hat kesilir. wvdial progunun conf dosyasinda idle secenegini arttirin (20000
yapin mesela) hattiniz artik kopmayacaktir. eger hala kopuyorsa baska bir
sorun olabilir

> 5- X-server i nasil kapatarim?? suse kde yi aciyor, log out dedigimde yine
> sifremi yazacagim ilk bolume geliyorum fakat burda x server kapanmis
olmuyor,
> mesela diger bir pencereden startx yazinda zaten calisiyor gibi bir mesaj
> aliyorum, linux de win de oldugu f8 gibi bi tus yok mu? :) hani sadece
konsole
> calissa :)
eh bunun nasil oldugunu bende bilmiyorum. ama x windows u kill er seniz bu
belki bir cozum olur. x acik iken alk+ctl tus takimi ile veya konsolda iken
alt+1..6 f tuslari ile diger konsollara gecebilirsiniz. yeni iseniz bir sure
x ile gitmenizi tavsiye ederim.
linux a turk gibi baslayip ingiliz gibi bitirmenizi (ogrenmek ve kullanmak)
bitirmenizi dilerim. onunuzde turkceleme, yazici samba vs.. konular
olacaktir. kolay gelsin