[Linux] Re: File system

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Fri 15 Mar 2002 - 14:46:13 EET

On Fri, 2002-03-15 at 12:19, Ilker Gokhan wrote:
> [...]

Merhaba,

> fazla oluyor (journalling bir file systeme nazaran). Ben journalling
> file system olarak hep reiserfs i tercih ettim. Ama bununda bazi
> zorluklari var. Her kernel da calismiyor ayrica patch yukleyip, kerneli
> yeniden derlemeniz gerekiyor ve en kotusu yeniden formatlamak

Ilker'e onemli olcude katiliyorum ancak reiserfs
(http://www.reiserfs.org/) kernel patch gerektirmiyor yeni (2.4.7 ve
uzeri) kernellerde. Hatta reiserfs kodu duzenli olarak kernel source
tree icerisinde.

Ayrica reiserfs, Linux e2fs'den teknik olarak biraz farkli. Ornegin,
ext2 icin: bir inode en cok bir dosya tutabiliyor (diger bir deyisle,
bir dosya, boyutu bir inode boyundan kucuk olsa bile, 1 inode kadar yer
tutuyor). reiserfs, kucuk dosyalari ve dosyalarin artan uzantilarini tek
bir inode icerisine pack edebiliyor; bu da qmail'in maildir formatindaki
mail spool ve squid'in cache folder gibi bir suru kucuk dosya iceren
gereksinimler icin performans artisi sagliyor. Ayrica ciddi bicimde
yuksek bir throughput sahibi, ancak icerisinde bir suru dosya olan bir
folder'a ait dosya listesini almak biraz uzun surebiliyor.

Bir dezavantaj daha: reiserfs, soft deletion desteklemiyor: sildiginiz
dosyalari undelete edemiyorsunuz.

Journalling filesystem arayisiniz varsa ve gercekten performans
ariyorsaniz, SGI'in IRIX icin gelistirdigi ve Linux'a port edilen XFS'i
deneyin mutlaka.

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue)