[Linux] Re: File system

From: Ilker Gokhan (ilker.gokhan@ayatirim.com.tr)
Date: Fri 15 Mar 2002 - 16:38:25 EET

Merhaba,

Enver ALTIN wrote:

> Ilker'e onemli olcude katiliyorum ancak reiserfs
> (http://www.reiserfs.org/) kernel patch gerektirmiyor yeni (2.4.7 ve
> uzeri) kernellerde. Hatta reiserfs kodu duzenli olarak kernel source
> tree icerisinde.

Buna bir duzeltme de benden, bu patch gerekmeme durumu yeni versiyon
surum linux lar icin gecerli. Benim gibi biraz eski kafali iseniz ve
eski versiyon linuxlari kullanip, sistemleri onun uyzerinde oturtup,
kendi uygulamalarinizi herseferinde kendiniz compile edip kullanmayi
deniyorsaniz, bu durum gecerli degil. Ornegin RH6.2 kurarsaniz reiserfs
i patchlemeniz gerekir.. ;-)

> [...]
> ext2 icin: bir inode en cok bir dosya tutabiliyor (diger bir deyisle,
> bir dosya, boyutu bir inode boyundan kucuk olsa bile, 1 inode kadar yer
> tutuyor). reiserfs, kucuk dosyalari ve dosyalarin artan uzantilarini tek
> bir inode icerisine pack edebiliyor; bu da qmail'in maildir formatindaki
> mail spool ve squid'in cache folder gibi bir suru kucuk dosya iceren
> gereksinimler icin performans artisi sagliyor. Ayrica ciddi bicimde
> yuksek bir throughput sahibi, ancak icerisinde bir suru dosya olan bir
> folder'a ait dosya listesini almak biraz uzun surebiliyor.

Kesinlikle katiliyorum..

> Bir dezavantaj daha: reiserfs, soft deletion desteklemiyor: sildiginiz
> dosyalari undelete edemiyorsunuz.

Bu yuzden dikkatli kullanilmasi gerekli..

> Journalling filesystem arayisiniz varsa ve gercekten performans
> ariyorsaniz, SGI'in IRIX icin gelistirdigi ve Linux'a port edilen XFS'i
> deneyin mutlaka.

Hic kullanmadim ama bir denemek gerekir herhalde..Enver sen hangi
serverlarda kullandin bu file systemi?

Saygilarimla,
Ilker G.