[Linux] Re: File system

From: Ilker Gokhan (ilker.gokhan@ayatirim.com.tr)
Date: Fri 15 Mar 2002 - 12:19:49 EET

Ali Demir wrote:

> Merhaba,
>
> ext2 ve ext3 file systemleri arasynda ne gibi farklylyklar vardyr?
>
> Yyi caly?malar.

soyleki, ext3 ext2 nun butun ozelliklerini barindirmanin disinda ext3
bir journaling file system. Journaling demek datanin ve
transacationlarin loglari tutuluyor boylece sistem kotu kapansa bile
(tabi ki donanimsal hatalar disinda!) bu loglar sayesinde geri donmek
cok kolay ve hizli oluyor. Cunku boylece file systemin komple recover
edilmesi ile ugrasilmiyor. ext2 da butun bir file system recovery si ile
ugrasildigindan hem uzun suruyor .hemde recover edememe olasiliginiz
fazla oluyor (journalling bir file systeme nazaran). Ben journalling
file system olarak hep reiserfs i tercih ettim. Ama bununda bazi
zorluklari var. Her kernel da calismiyor ayrica patch yukleyip, kerneli
yeniden derlemeniz gerekiyor ve en kotusu yeniden formatlamak
gerekiyor..Ama ext2 den ext3 e gecerken yeniden formatlamak gibi bir
zorunluk yok. Gecis daha kolay. Umarim biraz yardimci olabilmisimdir..

Saygilarimla,
Ilker G.