[Linux] Re: ethernet kartlari

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Thu 27 Jun 2002 - 01:54:25 EEST

> Selamlar..

Selam,

> net-tools pek cok dagitimda bulunmayabilir. Slackware'i bilmiyorum ama, SuSE ve MDK kurmamis.
>Diger yandan mac adresini tespit etmek icin interface'i calistirmak
>lazim. Sonra bunu bir script icine (tercihan inet.rc'ydi herhalde)

Ha, ne interface i calistirmak mi lazim? Yani up etmek mi gerekiyor?
Yaw ne alakasi var Serdar? Al sana bir kod yaziyorum interface i up etme
sadece detect edilsin yeterli Mac adresini verecegim sana. Yalniz kodu
oyle sallayip yaziyorum yani hata kontrolu filan falan yapmiyorum.

#include <string.h>
#include <stdio.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/ioctl.h>
#include <net/if.h>
#include <unistd.h>

struct ifreq bizim_arabirim;
int i,s;
int ethernet_karti_numarasi=0;

main(){

s = socket(AF_INET,SOCK_DGRAM,0);
sprintf(bizim_arabirim.ifr_name,"eth%d",ethernet_karti_numarasi);
ioctl(s,SIOCGIFHWADDR,&bizim_arabirim);

printf("Nedir kocum istedigin MAC adresi mi? Al sana MAC adresi o zaman
alla alla, vermeyin oyle kirmizi rengi kardesim \n\n");
for (i = 0; i < 6; i++)
        printf("%2.2x ", i[bizim_arabirim.ifr_hwaddr.sa_data] & 0xff);
                printf("\n");

       }

kopyalayin ornegin mac.c diye

gcc mac.c -o mac
./mac

up et down et interface i istedigin gibi al sana MAC adresi :))
ifconfig le de kontrol yapilir tabii bakilir yaw bu adam kod yazmis ama
dogru mu calisiyor bizi mi yiyor gece gece:) oradaki
ethernet_karti_numarasi degiskenini de 1 yaparsin eth1 in MAC adresini
alirsin filan falan.

Bu ornek de sanirim su ifconfig() arayan arkadasa bir ornek teskil etmis
olur boylece.

Hatta MAC adresini degistirmek icinde bir unsigned char *yeni_mac
tanimlayip sonra da hani oradaki i[bizim_arabirim.ifr_hwaddr.sa_data] e
bunu atayip bir daha bir

ioctl(s,SIOCGIFHWADDR,&bizim_arabirim);

caktinmiydi al sana yeni MAC adresin olur :))

 irilestirmeye devam edebilirsiniz. Nede olsa erkegin gobeksizi,
balkonsuz eve benzermis, degil mi Sayin KOC, Sayin Fisek... ?

katiliyorum Sayin KOYLU :)) ama benim balkon gitti artik :) Sayin Fisek
balkon konusunda daha uzmandir, kendisinin fikirlerini almak sanirim
konuya yeni baslayanlar icin bizim verecegimiz bilgilerden daha faideli
olacaktir. Haksiz miyim sayin Fisek? :p

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part