[Linux] Re: ethernet kartlari

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 26 Jun 2002 - 20:39:33 EEST

Selamlar..

net-tools pek cok dagitimda bulunmayabilir. Slackware'i bilmiyorum ama, SuSE ve MDK kurmamis. Diger yandan mac adresini tespit etmek icin interface'i calistirmak lazim. Sonra bunu bir script icine (tercihan inet.rc'ydi herhalde) eklemek gerekiyor. Bu daha karisik. Gerci illa su kart eth0 olsun istiyorsaniz, o kartin IO ve IRQ degerlerini module parametre olarak gecirebilirsiniz.

alias eth0 8139too io=0xE000 irq=10

Fakat, PCI veriyolunda, bir dahaki sefere bu degerleri elde edeceginiz garantili degildir.

Eger onceden yapilmis bir suru firewall ayari vs. varda, bunlar da if. adlariyla bagimli ise, ancak o zaman acilis scriptlerini vs. degistirmeye degebilir. Yeni bir kurulumsa ve IF adlariyla yapilmis bir seyler yoksa, kabloyu uygun delige sokmak isi bitirir.

Ben tembel adamim. Gobegimden belli oluyordur sanirim :)) Slackware'in scriptleriyle bogusmaktansa, yanip sonen yere kabloyu takmak daha kolayima kacar... Diger yandan bu sistem bir bridge firewall degilse, gerekli tanimlarda dogrudan arabirime bagli islevler yapmak bakimini zorlastiracaktir. 6 ay sonra eth0 icin ne yaptiginizi unutabilirsiniz. Domain adlari, IP adresleri vs. bu is icin vardir. pppd'yi debug modunda calistirin bakin goreceksiniz, bir MAC adresi aliyor. MAC vs. birakin layer 1'de kalsin. Siz Layer 3'un altina inmemeye ozen gosterin. Elbette zorunlu degilse. Boylece basiniza acilabilecek sorunlari minimuma indirip gobeginizi irilestirmeye devam edebilirsiniz. Nede olsa erkegin gobeksizi, balkonsuz eve benzermis, degil mi Sayin KOC, Sayin Fisek... ?

Saygi ve sevgiler...

26 Jun 2002 21:16 EEST tarihinde yazmışsınız: