[Linux] Re: ethernet kartlari

From: Faik UYGUR (faikuygur@ttnet.net.tr)
Date: Wed 26 Jun 2002 - 21:16:20 EEST

Selam,

> alias eth0 foo
> alias eth1 foo
> alias eth2 bar

Sanirim bu durumda eth0 ve eth1 in hangi kartlar olacagi
belirlenemiyor. net-tools paketinin icerisinden nameif isimli bir
program daha geliyor. Bu program araciligi ile MAC adreslerine
gore interface leri isimlendirebiliyorsunuz.
Slackware da interface i ayaga kaldiran script nerede ise,
oradan once

# nameif ethx MAC_address

yazarsaniz, foo ethernet kartlari arasinda da seciminizi
belirleyebilmeniz gerekli fakat kendim denemedim.

# man nameif

den yardim alabilirsiniz.

Iyi calismalar