[Linux] Re: ethernet kartlari

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 26 Jun 2002 - 19:22:07 EEST

Selamlar..

alias eth0 foo
alias eth1 foo
alias eth2 bar

Bu durumda, eth0 ile eth1 ayni olan kartlar olacaktir. eth2 ise farkli olan olacaktir.

alias eth0 bar
alias eth1 foo

seklinde de yapabilirsiniz. Biraz ucuk olacaktir. Soyleki,

ifconfig eth0 192.168.1.1
ifconfig eth1 192.168.2.1
ifconfig eth2 192.168.3.1

eth2, gorunmez bir sekilde tanimlanmis olacaktir. Cunku, foo olarak yukledigimiz, iki tane olan kartin driveri otomatikman digerini acacaktir.

ping ile hangi kartin hangi IP'ye denk geldigini anlayabilirsiniz. Yukardaki gibi ifconfig yapin.

ping -b 192.168.1.255

Lambasi yanip sonen kart, eth0 olacaktir..

Saygi ve sevgiler..

26 Jun 2002 18:09 EEST tarihinde yazmışsınız: