[Linux] Re: hdd den kurulum

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 22 Jun 2002 - 04:32:12 EEST

rkalyoncu@ixir.com wrote:

> SELAMLAR
>
> Onur soylediklerini yaptim ama her halikarda diski tarayip ayni hatayi veriyor "kurulum agaci bulumadi "
> hd.img
> mandrake icin onuda bulup indirdim oda " mandrake kuulumunu bulamdim " uyarisi ver di
> Red hat sitesinde ise boot.img dan yapýn diyor !
> ewet 7,1 simdilik saglam br cd bulana kadar beklemeye kaldi
> 6,0 la alistirmalara devam
>
> peki kurulmus bir 6,0 i 7,1 nasil upgrade yaparim
>
> ilgine tesekkurler
>
> RamazaN KALYONCU

  Merhaba,

  Ozur dilerim sanirim yanlis yonlendirdim, elimde hazirda redhat 7.1
yoktu, aklimda kalanda yanlismis anlasilan. Boot.img dogru diyorsa
redhat dogrudur, eski bi redhat e baktim dediginiz gibi hd.img yok, MDK
ya ozel sanirim :-/

  Oncelikle dogru dosya boot.img, bu dosyanin saglamligindan emin miyiz
? Hani cd de bi sorun olmustur, download da sorun olmustur vs. Kesin
emin olmak icin internetten "7.1 icin hazirlanmis boot.img" dosyasi
indirip onunla disket olusturmayi deneyebilirsiniz.

  Dizin isimlerinde kucuk harf buyuk harf kombinasyonlari deneyebilirsiniz.

  Bir de, bazen partition table karisiveriyor. Arada bi partition
eklenip kaldiriliyor, resize ediliyor, ya da dunyada sadece kendi dosya
sistemi var zanneden bi sirketin partition programi butun tabloyu
corbaya ceviriyor.

  Sanirim en temiz cozum, tek disketlik bir linux dagitimi alip onunla
boot edip bilgisayarin partition yapisina bakmak ( fdisk -l /dev/hda )
ve kurulum hangi partitionda ise o partitioni mount edip icinde
dizinlerin isimlerinin nasil (buyuk kucuk harf vs.) yazildigina bakmak.

  Mulinux, tomsrtbt sanirim bu ise uygun.

  Bunlardan sonra sorun olmamasi lazim, yine de olursa adim adim ne
yaptiginizi yazar misiniz ? (belki bir imla vs. durumu vardir )

  Bir de, dosyalar redhat 7.1 in gorebilecegi bir dosya sistemi uzerinde
deil mi ? Misal NTFS olmamali diye hatirliyorum, redhat sevmez de pek.

  Bu arada update icin, 6 dan 7.1 e update etmeyin, neredeyse butun
sistem bastan kurulmus gibi olucak desem yanlýþ olmaz herhalde.Hic
bosuna ugrasmayin bence.

Saygilar,
Onur Kucuk