[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 13:50:28 EEST

Doruk Fisek wrote:
> qmail ozellikle sistemin basinda duracak kisiler sistem yoneticisi degilse oldukca ise yariyor. belki kurulumu sancili ama bir kere kurulup teknik bilgi sahibi olmayan insanogullarinin eline birakilacak bir sistem icin oldukca avantajli.
>
> yoksa siz surekli sisteminizi guncellemeyi, kurcalamayi, yeni ozellikler eklemeyi dusunuyorsaniz iyi bir secim olmayabilir.

Genel görüş nedir güncellemeler konusunda? Ben muhafazakar
güncellemelerin düzenli yapılmasından yanayım. Muhafazakar
güncellemelerden kastım, dağıtımın kendisinin yayınladığı güncellemeler,
özellikle de güvenlikle ilgili olanlar.

Qmail kurup 2 yıldır ellemediğim o sistem de o nedenle rahatsızlık
veriyor bana.

Güncellemeleri düzenli yapmak için ne gibi araçlar kullanıyorsunuz?
Otomatik güncellemelere güveneniniz var mı?

Son zamanlarda rsync ile güncellemeleri yansılayıp LAN'de bir ftp
sunucusuna indiriyorum. Klasik güncellemeleri takip işlemi bu şekilde
son derece basitleşti. Şimdi rpm -Fvh
ftp://ic-ftp-sunucusu/updates/*.rpm komutunu cron'a koysam mı diye
düşünüyorum.

Görüşler?

Esen kalın,
Deniz