[Linux] Re: Fwd: qmail kullananlara soru

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 11:01:46 EEST

> qmail kullananlara sormak istiyorum neden qmail?
>
> amacim yeni bir tartisma baslatmak filan degil ama gercekten bunu merak
> ediyorum. performans deseniz postfix daha performansli vpopmail deseniz
> postfix icinde var sendmail uyumlulugu yok. Hos ben postfix e de
> alisamadim exim i daha cok seviyorum ama neden qmail?

Bu aşağıdakiler tamamen benim kendi görüşüm:

Şimdiki aklım olsa qmail kullanmazdım.

Bundan yaklaşık 2 yıl kadar önce bir tanıdığın ricası üzerine bir
şirkete qmail kurdum.

O zaman:

1. daha önceki tecrübem sendmail'i 10 yıl önce, daha macro
fonksiyonalitesi olmadan (yani düz sendmail config dosyası yazılırken)
ayarlamaktan ibaretti. Dolayısıyla sendmail'i ayarları çok zor,
güvenliği düşük bir sunucu olarak hatırlıyordum.

2. Qmail'in hotmail tarafından kullanılması dikkatimi çekti.

3. Değişik sunuculara bakarken, qmail'in güvenlik, hızlılık gibi
tarafları etkileyici geldi. Sanal kullanıcı oluşturma (vpopmail) tarafı
etkileyici geldi.

4. Ben kurup bıraktıktan sonra bunu gün be gün yönetecek olan kişilerin
Linux/Unix tecrübesi yoktu. Qmailadmin, o zaman bulabildiğim GUI yönetim
araçlarının en iyisi idi.

Sonuçta ben onlara
vpopmail (mysql'li)
qmailadmin
courier-imap
qmail
(smtp auth patch ve bir iki patch daha - virüs kontrol vs.)

den ibaret bir posta sunucusu kurdum.

O zamandan bu zamana kullanıyorlar. Imap sunucularının üzerinde şu anda
30 Gig'e yakın data birikmiş durumda.

Fakat tamamen paket sisteminin haricinde ve patch'lerden kurulu
olduğundan dolayı sisteme upgrade yapmaya çekiniyorum. Nereye ne kurmuş
olduğumu tekrar hatırlamam zaman alıcı (özellikle svscan, vpopmail'de
mysql vs. falan da kurulu olduğundan dolayı).

Qmail yazarının patch kabul etmemesi, paket sistemlerine iltifat
etmemesi uzun vadede bence bir dezavantaj.

2 yıldır en ufak bir sorun çıkarmadan, tık demeden çalışıyor.

Ama ağırlıklı olarak iç yazışmada kullanılan bir sunucunun performans
özelliği çok hayati değil. Daha özel ayar gerektirmeyen (dolayısıyla ne
yaptığımı, neden ve nasıl yaptığımı hatırlamam gerekmeyen) bir sunucuyu
tercih ederdim.

Tekrar aynı işlemi yapacak olsam, tahmin ediyorum:

cyrus imap
sendmail
ve bir cyrus admin GUI'si.

kurardım.

Qmail iyi bir posta sunucusu. Fakat posta sunucuları kısa zaman
içerisinde şirketlerin "olmazsa olmaz"ları arasına giriyor. Yani
sistemde en ufak bir sorun yaratmadan upgrade'leri vs. gönül rahatlığı
ile uygulayabilmek bence önemli. Qmail'de ise, o patch, bu patch,
falanca recompile derken "dokunursam bozar mıyım" endişesine çok rahat
giriyorsunuz.

Benim şimdiki tercihim, standart paket sistemleri ile yeniden derleme
gerektirmeksizin kurulan bir posta sunucusu olurdu.

Esen kalın,
Deniz