[Linux] Re: Performans/TCO ve GPL lisans?

From: otayiz@superonline.com
Date: Wed 19 Jun 2002 - 16:29:26 EEST

Peki ben gittim indirdim kaynak kodlarini, arti oturdum derledim tum paketleri, CD haline getirdim, tamamen ayni =FCr=FCn=
e ula=FEm=FD=FE olur muyum? Yani Advanced Server i=E7inde %100 GPL olmayan bir =FEeyler var m=FD?

Bunu sormamin nedeni =FEu:

Diyelim ki ben Network =FEirketi olarak m=FC=FEterilerime RedHat Advanced Server'la gelen bir tak=FDm =E7=F6z=FCmleri sun=
mak istiyorum. TCO hesaplarken kafadan Advanced Server kurulacak her makina i=E7in min 800$ eklemem mi gerekiyor? Yoksa, =
mesela bir CD'yi alip (veya kendim derleyip, paketleyip), gerekti=F0inde her server kurulumunda kullanabilir miyim? Bir l=
isans sorunum olur mu? Yani Advanced Server %100 GPL bir =FCr=FCn m=FC? Red Hat %100 GPL gelistiren bir sirket mi?

Yanlis anlasilmasin, bilgiye ve destege ciddi paralar ayrilinabilir, ozellike bir cok musteriye ve kuruma bu tur cozumler=
 sunulacaksa. Ancak download edilebilir imaj gormeyince, 800$ fiyat gorunce, Caldera da farkli lisans uygulayinca, sanki =
o da %100 GPL degilmis gibi bir izlenime kapildim.

Bir netle=FEtirebilirseniz sevinirim.

Sayg=FDlar, sevgiler, hurmetler...
Ozer Tayiz.

---------
Advanced Server i=E7in kullandiklari programlarin (linux =E7ekirdegi de dahil)
kaynak kodlarini ftp sitelerinde bulabilirsin..
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/enterprise/2.1AS/ CD imajini tabii ki
dagitmiyorlar veya programlarin derlenmis halini.. Kullandiklari GPL
programlarin kaynak kodlarini isteyene vermek gibi bir zorunluluklari
oldugundan sadece programlarin kaynak kodlari sitelerinde...