[Linux] Re: statik IP

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 18 Jun 2002 - 15:45:23 EEST

Selamlar..

On Tue, 18 Jun 2002 16:31:12 +0300
Onur Yalazi <onuryalazi@mersin.edu.tr> wrote:

> Serdar bey acaba bu çözüm olarak bahsettiğiniz olay ip spoofing mi oluyor?
> Bu konuda fazla bir bilgim yok beni mazur görün. Eğer başka bir şeyse
> nedir?
> Nasil yapıldığını ne olduğunu merak ediyorum sadece.

Yok, gerek yok IP spoofing gibi cetrefilli metotlara. Backbone routerleriyle kapismak her zaman maca 5-0 maglup baslamaktir. Daha konvansiyonel daha basit yollardan cozum bulunabilir. Mesela Tunel kurarsiniz dinamik olarak. PPP-Over-Ethernet gibi bir sey yaparsiniz. Dinamik Host yonetimi yaparsiniz. Boylece her zaman sabit bir IP elde etmis olursunuz. Tek cozum bunlar da degil. Demokrasilerde careler tukenmez ve Linux yeterince demokratik bir platformdur. Ama Win2K ve WinXX gibi uyuz, hantal ve gerzek sistemler cogu zaman size boyle attraksiyonlarda bela olurlar. A makinesine internet baglanti paylasimi uygulayin. Bunun Clienti B makinesine A dan aldigi interneti paylastiracagi bir cozum uygulayin. Hele bir de bunlar WinXP ise, Windows'un aslinda ne kadar gerzek ve zor bir sistem oldugunu bir gorun.

Windows'lar hic bir zaman ag cambazi olamaz. Olsa olsa bu bilgisayar denen meretin neler yapabilecegini bilmeyenler icin "Capon yapmis abi" geyigine konu mankeni olur sadece..

> Bir de gerçekten Çin'de ip spoofing cezası idam mı?

Muneccim olmadigim icin bunu bilmiyorum :))

Saygi ve sevgiler..