[Linux] Re: e-smith yorumlariniz

From: Özgür ÖZASLA (ozaslan@itu.edu.tr)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 12:34:16 EEST

Merhabalar,
Ben daha önce e-smith SME server kullandım. Oldukça hızlı kurulan ve o da
tam kurulduğunda 400 mb civarı tutan bir sunucu. Bildiğim kadarıyla RedHAT
tabanlı. Admin konsolu ve bu konsolun web arayüzü yardımıyla tüm ayar
(konfigürasyon) değişikliklerini yapmanız veya sistemi yedeklemeniz,
güncellemeniz mümkün. Fakat sizin yeni şeyler eklemek veya sunucuda var
olmayan özellikleri eklemek biraz karışık gibi. Ama e-smit.org' da bu konuda
yeterince bilgi ve belge var. Fazla sistem yönetim bilginiz yoksa veya buna
ayıracak vaktiniz yoksa mükemmel bir seçim. Çok fazla şey (hatta hiçbirşey )
bilmeden DNS, DHCP, SAMBA (win dosya ve yazıcı paylaşımı ), E-POSTA SUNUCU
(qmail kullanıyor) , APACHE ( +SSL+MYSQL+PHP) kullanmanıza olanak tanıyor...
Ben şu anda KULLANMIYORUM... Selamlar...

NOT: Trustix Linux'u da daha önce denemek için kurmuştum. Güzel... Ama böyle
bir sistemi sizin de kurmanız mümkün. Herhangi bir linux dağıtımını hiçbir
paket seçmeden kurup daha sonra istediğiniz sunucuların en son ve kararlı
(stable) sürümlerini kurarak ve diğer güvenlik önlemleri için belegeler
kısmında yazanları uygulayarak güvenli bir sunucu kurabilirsiniz... Bu kadar
uğraşamam diyorsanız trustix kullanabilirsiniz... Ben çok kısa bir süre
kullandım. Şimdi unuttum bile nasıl birşey olduğunu.. Linux işte... :) Daha
önce bu nedenle fikir belirtmedim...

Özgür ÖZASLAN