[Linux] Re: Liste kullanimi Konusunda

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 10:21:53 EEST

Selam,

> Tarihsel gelisimi gozden kaciriyorsunuz. Bu liste kuruldugunda (Akdeniz
> universitesi'nde) uye sayisi
> bir elin parmaklari ile sinirli idi. Uye sayisi az oldugunda konusulan
> konunun ozgur yazilimin hangi
> alt-konusu ile ilgili oldugu onemli degildi. Linux Kullanicilari Grubu

Bu durumda herhangi bir sekilde kurulus amacindan uzaklastigini
soyleyemeyiz. Cunku sadece Linux kullananlari toplamak olarak
yorumluyorum ben. O gunun kosullarini bugune bahane edemeyiz.

> olarak bir hata yaptik ve listeleri
> bolme isini dogru zamanda organize edemedik; onun icin bugun bu listede
> hersey konusuluyor.

Konu sayisi zaten cok fazla, dedigim gibi 100 un uzerinde su an liste
acilmasi gerekir ama bu rakam o zaman belki 10 lar ile ifade edilirdi.

Ben acikcasi bir suru listeye uye olmak yerine tek listede herseyin
konusulmasini daha cok tercih ediyorum.

> Ben, iste bu gecikmis bolunmeyi kurgulayalim istiyorum. Teknik destek
> saglamak ve camiayi guncel
> tutmak bu alanda ticari cozumler ureten sizler icin dogrudan pozitif
> katki ile geri donuyor olabilir
> (mesajinizda yazdiklarinizdan boyle anliyorum, ama benim icin degil).

Yanlis anlamissin. Dikkat edersen bilmem kac yildir bu listeye sordugum
sayisi 5 filan olmustur sanirim. Bu listede bugune kadar %99.xxx
oraninda cevap verdim surekli attigim maillerde. Insanlarin sorunlarini
cozmek icin (belki soru cevaplamayi sevdigim icindir) ve bu ticari bir
olusumun icine girmemden once de boyle idi. Dolayisi ile yanlis
anlamissin.

> Dolayisi ile ben bos vaktim
> olabildigi kadar buradayim.

multitasking calisabildigimiz sure kadar biz de buradayiz. gun gelir 2-3
gun hicbirsey yazamayiz belki 1 hafta, gun gelir ayni anda 4-5 is
yaparken buraya da vakit ayiririz. Bu gecenin bilmem kaci da olabilir,
ki aslinda bayaa bir mailimi gecenin korunde yaziyorum.

> Bunu yapmak icin dort mesaj yazdim. Meramimi anlatmaya ve sizleri
> actigimiz listeleri kullanmaya
> davet ettim; aldigim yanitlardan en uzunu ve detaylisi sizinki idi ve
> "hayir, ben herseyi burada,
> konusurum; off-topic yazar gonderirim" idi. Daha fazla ne yapabilirim ki
> yon gostermek icin...

Ben de iste bunun yanlis oldugunu belirttim. linux@linux.org.tr listesi
diye bir liste varken, benim belki de tek 1 soru icin gidip o listelere
uye olmam son derece mantiksiz. Sorumu sorayim cevap alayim sonra da
cikayim. Sence ne kadar mantikli bu Burak? Ilgilendirmiyor ki beni
oradaki tartismalar, yorumlar, calismalar ... ben sadece 1 soru
soruyorum ve bunun cevabini ogrenmek istiyorum, orada neler oldugu beni
ilgilendirmiyor sonrasinda.

Ama dedigim gibi eger soruyu sorabilecegim birtek o liste olsa idi o
zaman mecburen oraya sorardim cevabimi aldiktan sonra da cikardim. Ancak
surekli olarak ilgilendigim listelere devam ederdim. Ama bu saatten
sonra bunu yapmak gecti artik biraz. Eger illa boleceksiniz dedigim gibi
linux@linux.org.tr i kaldirirsiniz acarsiniz 100 kusur liste isteyen
istedigine uye olur. Ama bu sekilde kimse (en azindan ben) hicbir
listeye uye olmak zorunda degilim. Dedigim gibi aslinda offtopic kismi
ise kibarlik olsun diyedir. Aslinda soyle olmasi gerekir.

"hayir, ben herseyi burada konusurum ve istedigim gibi yazar gonderirim"

offtopic e filan da ihtiyac duymam cunku listenin adi "linux".

> Tarihsel gelisimi nedeniyle liste bu halde; degistirecek bizleriz. Basta
> sizler gibi deneyimli linux'cular
> olmak uzere herkesin sayisi arttirilmis listelerimizi dogru kullanmasi
> lazim, aksi takdirde benim
> yapabilecegim ne kalir ki?

100 kusur tane liste acmak kalir. Bizim de oralardan begendiklerimize
uye olmamiz kalir.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part