[Linux] Re: Liste kullanimi Konusunda

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 09:59:03 EEST

Murat Koc wrote:

>Burada birtek sey soylerim aslinda diger mailimde yazmayi unuttugum.
>linux@linux.org.tr
>diye bir mailing-list olamaz. Neden cunku bunu yaptiginiz zaman icinde
>linux gecen ne varsa bu listeye dahildir.
>

>bu su listeye git bu listeye git demekle olacak birsey degildir. Icerik
>kalitesi ise ancak uzman kisi sayisi arttikca olabilir, FAQ hazirlamak
>ile olabilir, yenileri akillarina gelen her soruyu buraya sormamalari
>onlari arastirmaya yoneltmek icin bir sorunu nasil cozeceklerine dair
>belge hazirlayarak, bunlari gorunur yere koyarak, her firsatta onlerine
> [...]
Tarihsel gelisimi gozden kaciriyorsunuz. Bu liste kuruldugunda (Akdeniz
universitesi'nde) uye sayisi
bir elin parmaklari ile sinirli idi. Uye sayisi az oldugunda konusulan
konunun ozgur yazilimin hangi
alt-konusu ile ilgili oldugu onemli degildi. Linux Kullanicilari Grubu
olarak bir hata yaptik ve listeleri
bolme isini dogru zamanda organize edemedik; onun icin bugun bu listede
hersey konusuluyor.

Ben, iste bu gecikmis bolunmeyi kurgulayalim istiyorum. Teknik destek
saglamak ve camiayi guncel
tutmak bu alanda ticari cozumler ureten sizler icin dogrudan pozitif
katki ile geri donuyor olabilir
(mesajinizda yazdiklarinizdan boyle anliyorum, ama benim icin degil).
Dolayisi ile ben bos vaktim
olabildigi kadar buradayim.

>Uzun suredir bu yapinin icinde biri olarak yon gostermen gerekir,
>ayrilman degil. Buraya atilan mailleri okumak gunde yarim saattir.

Bunu yapmak icin dort mesaj yazdim. Meramimi anlatmaya ve sizleri
actigimiz listeleri kullanmaya
davet ettim; aldigim yanitlardan en uzunu ve detaylisi sizinki idi ve
"hayir, ben herseyi burada,
konusurum; off-topic yazar gonderirim" idi. Daha fazla ne yapabilirim ki
yon gostermek icin...

Tarihsel gelisimi nedeniyle liste bu halde; degistirecek bizleriz. Basta
sizler gibi deneyimli linux'cular
olmak uzere herkesin sayisi arttirilmis listelerimizi dogru kullanmasi
lazim, aksi takdirde benim
yapabilecegim ne kalir ki?

selamlar, sevgiler, iyi calismalar,

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333