[Linux] Re: Liste kullanimi Konusunda

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 09:40:21 EEST

Selam,

> Bu konudaki fikirlerimi dernek listesine yazdim; o nedenle burada
> yenilemeyecegim. Agirlikli
> olarak Serdar Bey'in perspektifi ile ilgili yazacagim...

Maili attiktan sonra diger gelen yorumlara herhangi birsey demedim,
senin dernek listesindeki yorumunda dahil olmak uzere ama bu maile karsi
bir iki birsey yazmak istiyorum.

> Listelerimizde yeni olan birileri icin yukaridaki fikirleriniz anlamli
> ve dogru olabilir. Ancak listenin
> uzun zamandir uyesi olan birilerinin diger listeleri taniyacak ve ilgili
> olanlari icin kullanabiliyor
> olmasini tercih ederim. Benim her konuda tum olanlardan haberim olsun
> diyenler tum listelere
> (her zaman) uye olmaya calisabilirler.

Burada birtek sey soylerim aslinda diger mailimde yazmayi unuttugum.

linux@linux.org.tr

diye bir mailing-list olamaz. Neden cunku bunu yaptiginiz zaman icinde
linux gecen ne varsa bu listeye dahildir.

Bakin:

http://marc.theaimsgroup.com/

linux@ diye baslayan bir tane bile liste adi yok. Ha tamam bu cesitli
liste adreslerinin toplamasidir ama mailing-list konusunda linux
konusunda en fazla liste olan vger.kernel.org da filan da yoktur boyle
birsey.

Yol nedir?

1-) linux@linux.org.tr listesini kaldirirsiniz. Yerine boyle her konu
ile ilgili alt listeler acarsiniz ama linux@linux.org.tr olmaz. Saymadim
ama 100-200 civari liste acmaniz gerekir.

2-) linux@linux.org.tr i tutarsiniz, diger listeleri de acarsiniz ama
isteyen girer isteyen girmez. Girmeyenleri de uyaramazsiniz!

> Fakat bu listedeki uzman sayisinin giderek azalmasinin (bunu kimler
> gozlemleyebiliyor bilmiyorum
> ama) listenin politika yoksunu (o politika her ne ise) olmasina bagliyorum.

herkes listenin politika eksikligi ile ayriliyor degil. Insanlarin isi
gucu var Burak, yetisemiyor. Bizler zamanimizdan calarak bu listeye uye
olup, sorulara cevap veriyoruz. Belki de isimiz bu oldugu icin?

> Bu listenin artan trafigine ragmen icerik kalitesi yonunden hizla kan
> kaybettigini dusunuyorum.
> Icerigin denetlenmesinin (ya da uyarilar ile cekistirilmesinin) listeyi
> hizada tutmak ve icerik kalitesini
> arttirmak icin anlamli bir cozum olacagi inancindayim.

bu su listeye git bu listeye git demekle olacak birsey degildir. Icerik
kalitesi ise ancak uzman kisi sayisi arttikca olabilir, FAQ hazirlamak
ile olabilir, yenileri akillarina gelen her soruyu buraya sormamalari
onlari arastirmaya yoneltmek icin bir sorunu nasil cozeceklerine dair
belge hazirlayarak, bunlari gorunur yere koyarak, her firsatta onlerine
koyarak, RTFM diyerek ... olabilir.

> Kisacasi, bu listenin kurulus amacindan cok uzaklastigini, hemen

Nedir bu listenin kurulus amaci?

> herkesin donemlik olarak uye oldugu
> ve "dayanamadigi" noktada ayrildigi gecici bir uyelik metoduna dogru
> gittigini dusunuyorum. Dogrusu,
> bu durumda bir degisiklik olmadigi takdirde, mesajlarima yetisemedigim
> noktada, ben de tumuyle
> aynisini yapacagim.

Uzun suredir bu yapinin icinde biri olarak yon gostermen gerekir,
ayrilman degil. Buraya atilan mailleri okumak gunde yarim saattir.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part